تعداد بازدید: ۳۴۶۹
کد خبر: ۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 2016 17 April
قریشی معاون ورزش بانوان استان:
/ تا ورزش همگانی وجود نداشته باشد قهرمانی بوجود نمی‌آید. / بانوان برای شادابی و سلامت خویش به سمت ورزش بیایند.

ابراهیم قره‌چاهی: چهارشنبه هفته گذشته اشرف قریشی معاون ورزش بانوان به همراه رقیه خسروی کارشناس ورزش بانوان در امور شهرستانهای اداره‌کل استان به نی‌ریز آمد و از امکانات ورزشی نی‌ریز بازدید نمود.
در حاشیه این بازدیدها، با وی گفتگویی ترتیب دادیم که می‌خوانید.
وی هدف خود از سفر به نی‌ریز را ارائه راهنمایی به مسئولین ورزش شهرستان عنوان کرد و گفت: چون نی‌ریز یکی از شهرستانهایی است که دارای کارشناس ورزش بانوان است، که به تازگی منصوب و مشغول به کار شده، لذا بیشتر احتیاج به راهنمایی و کسب تجربه دارد. ما برنامه‌های خود را در سفرها به مسئولین گوشزد می‌کنیم و در پایان شهرستانها را ارزیابی و با یکدیگرمقایسه می‌کنیم.
خوشبختانه ورزش بانوان نی‌ریز با مدیریت خانم مسلمان‌حقیقی در مسیر پیشرفت قرار گرفته و کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. 
قریشی وضعیت امکانات ورزش بانوان نی‌ریز را خوب ارزیابی کرد وگفت:  به خصوص نظافت اماکن ورزشی را خوب دیدم که در همین زمینه از مجموعه کارکنان اداره تشکر می‌کنم. به نظر می‌رسد یک مجموعه خوب در کنار یکدیگر فعالیتشان را به خوبی پیگیری می‌کنند. سالن تازه تأسیس حجاب را هم دیدم که مخصوص بانوان است و باید در اختیار بانوان قرار بگیرد. این سالن می‌تواند خیلی از کمبودهای ورزش بانوان را جبران کند و یک سری رشته‌های ورزشی را که نیاز  به امکانات دارد احیا و راه‌اندازی نماید. 
مسئول ورزش بانوان  استان در ادامه در مورد بحث واگذاری سالن ورزشی حجاب به یکی از هیئت‌های ورزشی که اخیراً مطرح می‌باشد گفت:   اطلاعی در این زمینه ندارم و نمی‌خواهم داشته باشم. چون این سالن همانطوری که می‌دانید مختص بانوان است. اما این که سالن بطور کلی در اختیار آقایان باشد و بانوان هم درحاشیه از آن استفاده کنند، خیر!
مثلاً از ٧ یا ٨ شب به بعد اشکالی ندارد در اختیار آقایان باشد اما از صبح تا بعد از ظهر قائدتاً باید در اختیار ورزشکاران بانو باشد. چون بر این اساس مجوز برای ساخت سالن گرفته شده و اگر غیر از این باشد خودم شخصاً پیگیری و گزارش خواهم کرد. 
وی در مورد برنامه‌های خود برای ورزش قهرمانی بانوان گفت: شهرستانها بیشتر در بعد همگانی فعالیت می‌کنند. همگانی قائده هرم ورزش است. ما کاری که سال گذشته انجام دادیم و نی‌ریز هم یکی از شهرستان‌هایی بود که این کار را خوب انجام داد، برنامه‌ریزی روی سنین پایه بود. با اداره کل بهزیستی استان فارس جلسات متعددی داشتیم و این جلسات منجر به ایجاد و انعقاد تفاهم‌نامه شد. بهزیستی خیلی خوب با ما همکاری ‌کرد و حتی در این زمینه خودش با شهرستانها نامه‌نگاری کرد تا مهدهای کودک با آنها همکاری کنند و شهرستان نی‌ریز هم با مدیریت خوب و پیگیری‌های خانم مسلمان‌حقیقی در این کار پیشرو بود و این کار را به خوبی انجام دادند. 
این برنامه هم‌اکنون نیز در حال انجام است و قرار شده ما سالی یک بار این تفاهم‌نامه را تمدید کنیم و ان‌شاء‌ا... روی سنین پایه فعالیت نماییم و بتوانیم ورزش همگانی را رشد و توسعه بدهیم.  اگر قاعده و پایه ورزش همگانی بزرگ باشد، این منجر به ورزشهای رقابتی و ورزشهای رقابتی منجر به ورزش قهرمانی خواهد شد و قهرمانانی که استعداد و پتانسیل لازم را دارند می‌توانند  خود را بروز دهند و تا ورزش همگانی وجود نداشته باشد قهرمانی بوجود نمی‌آید. یکی از مسائل و مشکلاتی که در ورزش کشور داریم این است که استعدادها کشف نمی‌شود و معمولاً بطور اتفاقی نخبگانی پیدا می‌شوند که ما روی آنها کار می‌کنیم. اگر بخواهیم به ورزش قهرمانی بپردازیم باید امکانات و شرایط آن بخوبی فراهم باشد. مثلاً در رشته تیر و کمان حتی شرایط آن در مرکز استان هم بخوبی فراهم نیست چه برسد به شهرستان‌ها. 
وی ادامه داد: اولین کاری که باید در کشور انجام شود اصلاح آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی است که به بانوان نقش بیشتری برای فعالیتهای ورزشی می‌دهد. البته هنوز این پیشنویس پس از سالها که از امضاء‌ آن می‌گذرد، ابلاغ و اجرایی نشده. 
از قریشی خواستیم برای بانوان ورزشکار نی‌ریز یک قول خوب بدهد که گفت: بنده عادت ندارم قول بدهم چون امکانات در اختیار بنده نیست. ولی براساس شرح وظایفم باید مسائل و مشکلات را بررسی و به گوش مسئولان برسانم و بر اساس ضوابط و مقرراتی که هست بتوانم کمک کنم. به بانوان ورزشکار در شهرستانها و درکل استان قول می‌دهم که حمایت‌هایم را در بخش ورزش بانوان داشته باشم. به نظر می‌رسد همین‌که پیگیر سالن تازه تأسیس حجاب باشیم تا وقت‌های آن به خوبی در اختیار بانوان باشد کمک مفیدی خواهد بود. ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که این امر صورت گیرد. خوشبختانه تفکرات رئیس اداره در این زمینه را بسیار مثبت  دیدم که تلاش می‌کنند تا بانوان ورزشکار دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند. 
قریشی مدیریت  مسلمان‌حقیقی  مسئول ورزش بانوان را خوب ارزیابی کرد و امتیاز مثبت وی را این دانست که به عنوان یکی از روانشناسان ورزشی به تیم‌های ملی کمک می‌کند. 
وی در پایان از بانوان خواست تا برای حفظ نشاط و شادابی و سلامت خویش به ورزش روی آورند. ضمن اینکه مسئولان هیئت‌ها باید نائب رؤسای بانوان را فعال کنند که به صورت اسمی نباشد. باید دیدگاهها  نسبت به ورزش بانوان به طور کلی عوض شود.

کانال تلگرام و اینستاگرام هورگان

hourgan@


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها