تعداد بازدید: ۳۵۷۹
کد خبر: ۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 2016 09 May
حسین قانع: دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سونوگرافی رنگی از ١٤ اردیبهشت ماه در بیمارستان شهدا نصب و شروع به کار نمود.

به گفته لیلا زمانی‌نژاد مدیر داخلی بیمارستان شهدای نی‌ریز، این دو دستگاه که در بهمن ماه سال قبل خریداری شده بود، پس از آماده‌سازی مکان توسط کارشناسان، یکی در شب عید نوروز و دیگری در سال جدید راه‌اندازی شد و از ١٤ اردیبهشت ماه هر دو دستگاه در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران است. 


جواد مهر‌جو مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان شهدا نیز می‌گوید: این بخش اکنون به دو دستگاه رادیولوژی (رادیوگرافی) آنالوگ و دیجیتال، دو دستگاه ماموگرافی آنالوگ و دیجیتال، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن دیجیتال و دو دستگاه سونوگرافی مجهز است که یکی از این دستگاه‌ها سونوگرافی رنگی می‌باشد.


دستگاه‌های دیجیتال جدید مانند سی‌تی‌اسکن، رادیوگرافی و مامو گرافی مزیتهایی به شرح زیر دارد:


١- سرعت بالای تهیه تصویر ٢- کاهش هزینه به دلیل حذف فیلم ٣- توانایی آرشیو کردن تصاویر با سهولت بیشتر ٤- توانایی ارسال تصاویر از طریق فضای مجازی و اینترنت (سیستم pax) ٥- پزشک در هر لحظه و هر نقطه دنیا که باشد بسیار زود می‌تواند عکس را ببیند و نتیجه را اعلام کند,٦- کیفیت بهتر تصاویر و در نتیجه تشخیص دقیق‌تر ٧- امکان ویرایش تصاویر.


همچنین یک دستگاه عکسبرداری از فک و دندان (opg) نیز در بخش خصوصی و در مطب سونوگرافی دکتر کیوان علایی جعفری از سال گذشته به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.


دو دستگاه دیجیتال جدید ساخت کشور کره جنوبی و از نوع دستگاه‌های روز مورد استفاده در کشورهای پیشرفته دنیا می‌باشد. سونوگرافی رنگی دیجیتال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است و قیمت آن ١٥٠ میلیون تومان است که ٨٠ درصد بودجه‌اش را وزارتخانه پرداخت کرده و مبلغ باقیمانده از بودجه اختصاصی بیمارستان شهدا پرداخت شده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها