تعداد بازدید: ۲۰۹۳
کد خبر: ۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ - 2020 27 March
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز با تأکید به اینکه آمار مبتلایان به کروناویروس در شهرستان همچنان پنج نفر است، از مردم خواست تا به شایعات و جداول منتشر شده توجه نکنند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، دکتر «داور آل داود» با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در چند روز گذشته شاهد انتشار آمار و جداول غیرواقعی مبتلایان به کروناویروس در سطح شهرستان و دیگر شهرستان های استان فارس بوده ایم که کاملا غیرواقعی و شایعه هستند.

وی تأکید کرد مردم تعداد مبتلایان به این ویروس را فقط از سایت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز و سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیری کنند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که « افراد مثبت و مبتلا به کرونا ویروس تا چه مدت بعد از قرنطینه می توانند به جامعه بازگردند؟» عنوان کرد: با توجه به پروتکل های کشوری این افراد 14 روز بعد از بی علامت شدن بیماری، بدون اینکه ناقل بیماری باشند و خطری برای مردم داشته باشند می توانند به جامعه بازگردند.

دکتر آل داود در توصیه به این افراد یاد آور شد: با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و ثبت موارد جدید ابتلا به این بیماری پس از بهبودی کامل مبتلایان، لازم است این افراد بعد از بازگشتن به جامعه باید همانند سایر افراد بی علامت ، بهداشت فردی و موارد ایمنی را رعایت کنند.

این متخصص قلب و عروق در پایان گفت: خوشبختانه از پنج مورد ابتلای کرونا ویروس در شهرستان، در حال حاضر سه مورد با پایان یافتن قرنطینه و بهبودی به جامعه بازگشته اند.

شایان توجه است تاکنون در شهرستان نی ریز پنج مورد مثبت کروناویروس ثبت شده اند که یک نفر فوت، سه نفر بهبود و یک نفر نیز در قرنطینه به سر می برد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها