تعداد بازدید: ۳۴۴۵
کد خبر: ۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ - 2016 25 September
مسعودی:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه باید تضمین کافی برای حراست و بازگشت آثار گنجینه ملی به کشورمان در نظرگرفته شود، گفت: زوایای برگزاری تور نمایشگاهی آثار گنجینه ملی در آلمان و ایتالیا باید برای همگان مشخص شود.

به گزارش هورگان و به نقل از خانه ملت اصغر مسعودی د در واکنش به وجود نگرانی‌ها و سوالات بسیار هنرمندان در مورد ارسال آثار گنجینه ملی به تور نمایشگاهی در آلمان و ایتالیا، گفت: با توجه به ارزش مادی، معنوی و هنری آثار موزه هنرهای معاصر که قرار است به خارج از کشور منتقل شود باید تضمین کافی برای حفظ و بازگشت آثار به میهن اسلامی در نظرگرفته شود و این اطمینان برای مسئولان ایجاد شود؛ نه اینکه عنوان کنند «اگر مشکلی بروز کرد، جریمه اخذ خواهد شد» که اصلا درست نیست.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای برگزاری نمایشگاه باید تمام جوانب مربوط به حفظ و حراست از آثار در نظر گرفته شود، اظهار کرد: برای ارائه و انتخاب آثار به نمایش در آمده باید دقت نظر کافی انجام شود و دراین راستا کارشناسان داخلی باید نظر قطعی و نهایی به منظور ارسال آثار را ارائه کنند تا هنر ایرانی به صورت هدفمند به جهانیان معرفی شود نه اینکه صرفا متخصصان خارجی اعمال نظر کنند.

وی با بیان اینکه زوایای تور نمایشگاهی آثار گنجینه ملی در آلمان و ایتالیا باید برای همگان مشخص شود، تصریح کرد: موضوعاتی مانند کسب درآمد، نحوه حمل و نقل و غیره باید مشخص شود تا نگرانی‌ها از بین برود.

دبیر کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: چندی پیش رییس بنیاد میراث فرهنگی پروس در مصاحبه‌ای عنوان کرد که آثار گنجینه ملی که قرار است در آلمان و ایتالیا برای عموم به نمایش گذاشته شود «باارزش‌ترین مجموعه هنر قرن بیستم خارج از مرزهای اروپا و آمریکای شمالی» است از این رو مسئولان مربوطه و دستگاه‌های متولی باید نسبت به رفع نگرانی ها و دغدغه‌های موجود اقدام کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  آثار هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر یکی از شاهکارهای هنری دنیا محسوب می‌شوند از این رو برای حفظ و حراست از این گنجینه نباید دریغ کرد.

 انجمن هنرمندان نقاش ایران با ارسال نامه سرگشاده‌ای به معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگرانی‌ها، شبهات و سوالات مرتبط با ارسال آثار گنجینه به یک تور نمایشگاهی در خارج از کشور را مطرح کردند./


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
*
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
جناب اقای مسعودی باسلام
نگرانی و دغدغهای شهرستان نیریز در حوزه فرهنگ زمانی کمتر میشود که مراتب ذیل کم رنگ تر شود ودر غیر این صورت فرهنگ شهر و مردم خود به خود رو به زوال خواهد رفت

1-توجه به بخش کشاورزی که خشکسالی های اخیر باعث افزایش گرایش جوانان به قاجاق و سایر کارهای نامتعارف گردبده است و خوشحالی از کشفیات زیاد جای بسی تامل دارد.

2-چرا در شهرستان نیریز هنوز بیمه های بخش کشاورزی پرداخت نشده است؟

3-صنعت و معدن در حوزه انتخابیه رو به تعطیلی است.

4-جوانان حوزه انتخابیه بیکار هستند.

5-جاده ها و ترابری شهرستان مشکل دارد.

6- خواهشمند است به جای حمایت از نوشت افزار های داخلی و مسائل فرهنگی که کمکی به مردم شهرستان نمی‌کند، به مسائل و مشکلاتی که کمر مردم را خم کرده است بپردازید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها