تعداد بازدید: ۱۸۸۵
کد خبر: ۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ - 2018 16 March
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
آیت‌ا... سید‌محمد فقیه ضمن تبریک سال 1397 گفت :روز اول عید مصادف شده است است با شهادت امام هادی علیه السلام وما باید با عمل به وظیفه از امام خود تجلیل کنیم.

سجاد صمیمی پور: امام جمعه نی ریز در خطبه‌های نماز جمعه 25 اسفند  به همزمانی روز اول سال نو با شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد  که مردم  به احترام امام دهم شیعیان با صرفنظر  ازاجرای مراسم شاد در شب عید  این شادی را به یک روز بعد موکول کنند.

خطیب جمعه نی ریز افزود: همه مسئولین بایدتوجه داشته باشند و  مردم عزیز و شریف نی ریز هم به سهم خودشان وظیفه خود را انجام دهند تا احترام امام دهم شیعیان حفظ شود و همچنین تاکید کرد مراسم سال نو نیز در  روزهای آتی آن برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مردم را به اعتدال و دوری از افراط و تفریط دعوت کرد و افزود: همیشه شاد و خوشحال باشید، هیچ زمانی افسرده و بد حال نباشید اما  از نزاکت خارج نشوید تا همیشه در مسیر اعتدال  بمانید.

ایشان با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو و برپایی نماز جماعت در مصلای نماز جمعه ، از مردم خواست  مراسم سال نو را در کنار گلزار شهدا و امام زادگان و در کمال آرامش برگزار کنند.

 آیت الله فقیه افزود: پلیس غرب با پلیس اسلام فرق دارد، پلیس غرب به مسائل مادی می پردازد ولی پلیس جامعه ما علاوه بر مسائل مادی باید به مسائل معنوی نیز توجه کند.

سید محمد فقیه با اشاره به اهمیت ماه رجب و وجود مراسمی همچون تولد حضرت علی (ع)، بعثت پیامبر (ص) و مراسم اعتکاف، فضائل بسیار این ماه را برشمرد و از افرادی که از توانایی مالی برخوردارند خواست تا به فکر فقرا و بی نوایان باشند.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به 29 اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت بیان کرد: با همکاری و کمک آیت الله کاشانی این صنعت ملی شد.

ایشان همچنین با اشاره به مباحث هفته های قبل پیرامون عظمت و اهمیت قرآن ، رساندن پیام دین اسلام به جهانیان را یک وظیفه عمومی تشریح کرد و مهمترین دلیل عقب افتادگی برخی جوامع مسلمانان را  فاصله گرفتن از قرآن دانست.

آیت ا... فقیه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه مسلمانان دانست و با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: خداوند با شما مردم است اما به شرط داشتن تقوا، و احسان و نیکی.

خطیب جمعه نی ریز به نقل از مقام معظم رهبری گفت: دشمنان اسلام می خواستند کاری کنند که نسل آینده دیگر کاری به اسلام نداشته باشند اما جوان های امروز بهتر از گذشته دنبال اسلام هستند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها