تعداد بازدید: ۱۵۵۳
کد خبر: ۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴ - 2017 06 May
مدير تنظيم بازار سازمان جهاد كشاورزي فارس خبر از واريز 400 ميليارد ريال از طلب گندم كاران تا اول هفته آينده داد.
هدايت ا... رحيمي در گفت و گو با سرويس اقتصادي «خبرجنوب» اظهار داشت: برداشت گندم از 22 فروردين ماه آغاز شده و در حال حاضر برداشت اين محصول در شهرستان هاي لار، لامرد، مهر، گراش و قيروكارزين در حال انجام است و به مرور به ساير شهرهاي استان نيز مي رسد.

 وي با بيان اين كه تا كنون 35 هزار تن گندم توسط شركت غله خريداري شده است، افزود: در گام اول بهاي 3 هزار و 700 تن گندم به ارزش 48 ميليارد ريال به حساب گندم كاران واريز شده است و مابقي تا هفته آينده پرداخت خواهد شد. رحيمي با تاكيد بر اين كه پول گندم كاران ظرف يك هفته تا 10 روز بعد از برداشت، واريز مي شود، اضافه كرد: قيمت خريد تضميني هر كيلو گندم 13000 ريال است و پيش بيني مي شود امسال يك ميليون و 200 هزار تن گندم از اراضي فارس برداشت شود كه اين رقم تقريباً برابر با توليد گندم در سال گذشته است.

طبق اظهارات وي امسال درآمد گندمكاران فارس از فروش يك ميليون و 200هزار تن گندم از 15هزارميلياردريال فراتر مي رود.

اين مسئول در بخش ديگري از مصاحبه خود با اشاره به فصل برداشت جو گفت: تا كنون 2 هزار تن جو از اراضي كشاورزي فارس برداشت شده كه از اين ميزان 270 تن آن تحويل تعاون روستايي براي عرضه به بورس از طريق شركت پشتيباني امور دام شده است.

وي يادآور شد: برداشت 2 هزار تن جو و تحويل تنها 270 تن آن به تعاون روستايي، حاكي از آن است كه عمده جوهاي توليدي براي تامين خوراك دام جوكاران نزد كشاورزان ذخيره مي شود.

به گفته وي، قيمت تضميني جو براي هر كيلو 10300 ريال است، اين در حالي است كه قيمت آن در بورس 70-80 درصد اين مبلغ است و دولت متعهد شده مابقي پول مربوط به  مابه التفاوت قيمت تضميني و قيمت بورس ظرف يك هفته تا 10 روز به حساب كشاورزان واريز شود. وي پيش بيني كرد امسال توليد جو با كاهش چشمگير به دليل خشكسالي و نابودي جوي ديم به 215 هزار تن برسد.

مدير تنظيم بازار محصولات كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي فارس همچنين در خصوص وضعيت برداشت كلزا، گفت: امسال شاهد افزايش بسيار چشمگير توليد كلزا در فارس هستيم به گونه اي كه احتمالاً برداشت اين محصول حدود 7-8 برابر پارسال خواهد بود.

به گفته وي، پارسال 3 هزار تن كلزا از مزارع استان برداشت گرديد و پيش بيني مي شود امسال اين رقم به 24 هزار تن برسد.

رحيمي با اشاره به برداشت و خريد 900 تن كلزا در شهرهاي جنوبي استان به قيمت هر كيلو 27830 ريال افزود: كلزا شامل طرح خريد تضميني مي شود و ظرف يك هفته تا 10 روز بعد از تحويل آن به مراكز خدمات روستايي، وجه آن به حساب كشاورزان واريز خواهد شد.
وي بيان داشت: برداشت جو و كلزا تا اواخر مرداد ماه و برداشت گندم تا نيمه هاي شهريور ادامه دارد.

منبع: خبر جنوب
برچسب ها: گندم ، فارس ، کشاورازن
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها