تعداد بازدید: ۲۰۷۴
کد خبر: ۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷ - 2017 05 April
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس:
سامانه سهام عدالت که در ایام نوروز برای بروز رسانی صورتحساب مشمولین، موقتا از دسترس خارج شده بود که مجددا بازگشایی شد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس گفت: سامانه سهام عدالت که در ایام نوروز برای بروز رسانی صورتحساب مشمولین، موقتا از دسترس خارج شده بود از امروز مجددا بازگشایی شد.

افشین انصاری افزود: از روز گذشته مشمولین سهام عدالت دوباره می توانند با مراجعه به این سامانه از صورتحساب سهام خود آگاهی پیدا کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ساماندهی سهام عدالت از نیمه اسفند پارسال افزود: تا پایان اسفند پارسال بیش از 28 میلیون نفر از مشمولان به سامانه پیش بینی شده مراجعه کردند.

انصاری با اشاره به صورتحساب مشمولان یادآوری کرد: در بخشی از این صورتحساب، میزان واریزی سود (دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر) به حساب خزانه مشخص شده که برای همه مشمولان این رقم ثابت و 532 هزار تومان و در مجموع برای مشمولان کشور در طی 10 سال گذشته بیش از 24 هزار میلیارد تومان واریز به خزانه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس اظهارداشت: 6200 میلیارد تومان از این رقم در دولت های گذشته (هفت ساله منتهی به سال 92) و بقیه 17 هزار و 800 میلیارد تومان آن در سه ساله دولت یازدهم دریافت شده و به حساب خزانه واریز شده است.

وی با تشریح ماده 6 آئین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت مورخ فروردین 88 خاطرنشان کرد: مطابق این ماده قانونی، اگر طی 10 سال سازمان خصوصی سازی می‌توانست از محل سود شرکت های سرمایه پذیر مبلغ یک میلیون تومان سهام عدالت را تادیه و پاس کند، همه مشمولان کل سهام خود را دریافت می کردند و در غیر این صورت مشمولان می‌توانند آن را به صورت اختیاری پرداخت کنند.

 انصاری با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از مجموع 28 میلیون نفری که با مراجعه به سامانه صورتحساب دریافت کرده اند گفت: این افراد برای پرداخت اقساط خود از طریق حساب های بانک ملی (به عنوان بانک عامل سهام عدالت) اعلام آمادگی کرده و پرداخت هایی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه سهام عدالت که به دلیل به‌روزرسانی صورت‌حساب مشمولان از تاریخ 30 اسفند ، به طور موقت از دسترس خارج شده بود مجددا در دسترس قرار گرفته و مشمولان از 14 فروردین می‌توانند به صورت‌حساب به‌روزشده خود دسترسی داشته باشند؛ البته هنوز رقم پرداختی از سوی مشمولان مشخص نیست و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انصاری گفت: سایر مشمولانی که تاکنون به این سامانه مراجعه نکرده‌اند می‌توانند از 14فروردین با مراجعه، نسبت به وضعیت صورتحساب خود اطلاع یابند.مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس یادآور شد: بر اساس طرح توزیع سهام عدالت، یک میلیون تومان سهم به مشمولین به این شرط داده شده است که طی 10 سال از محل سود این سهام، اقساط آن پرداخت شود .وی گفت: بر این اساس تا به امروز حدود 530 هزار تومان از این اقساط تسویه شده است.

انصاری اظهار داشت: بنابراین بر اساس مصوبه شورای عالی اصل 44 قرار شد تا پایان شهریور 96 به مشمولین فرصت داده شود تا در صورت تمایل از محل آورده نقدی خود اقدام به باقیمانده اقساط خود کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ارزش بازار 530 هزار تومان سهام عدالت مشمولین حدود یک میلیون و 50 هزار تومان است و بر این اساس کسانی که اقدام به واریز 470 هزار تومان بدهی باقیمانده به حساب دولت کنند، در زمان آزادسازی سهام عدالتشان حدود 2 میلیون تومان ارزش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به همین جهت به مشمولین سهام عدالت پیشنهاد شد نسبت به واریز مانده بدهی خود اقدام کنند که البته این موضوع کاملا اختیاری است و اجباری در آن نیست. وی ادامه داد: در سامانه سهام عدالت هم به مشمولین پیشنهاد شده که می توانند بین رقم 10 هزار تا 470 هزار تومان به حساب دولت بابت تسویه باقیمانده اقساط خود واریز کنند.
منبع: خبر جنوب

__________________________________________________________
 کانال سرزمین خورشید

جدیدترین و مهمترین اخبار
و مطالب روز  ايران و جهان


 ✔️سياسي   ✔️ ورزشي

✔️ اقتصادي  - ✔️ حوادث

✔️ فناوري     - ✔️ سلامت

✔️ هنري       - ✔️ فرهنگي

✔️ گوناگون    - ✔️ تصويري

✔️ با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ، معتبر ترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری  را در کانال خبری هورگان دنبال کنید 

✔️با کانال خبری هورگان به روز باشید

برای عضویت کلیک کنید
@hourgan   آدرس کانال
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها