تعداد بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۱۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 2021 02 December
جلسه شورای زکات شهرستان نی‌ریز با حضور هدایت فرماندار، درویش‌زاده رئیس کمیته امداد امام خمینی و سایر اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
روابط عمومی فرمانداری: در این جلسه فرماندار نی‌ریز بر لزوم برنامه‌ریزی و به کارگیری و شناسایی قابلیت‌ها و مزیت‌های شهرستان برای تشویق گروهای هدف، تعامل مؤثر و هدفمند با عوامل تأثیرگذار و آموزش متولیان تأکید کرد.

وی نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و معلمان را در تبلیغ و فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات به ویژه به کودکان، نوجوانان و جوانان برجسته دانست و خواستار مشارکت و همراهی عموم مردم جامعه در احیاء این فریضه الهی شد.

فرماندار نی‌ریزدر بخشی دیگر با اشاره به اینکه افراد زیادی در شهرستان هستند که با توجه به تبعات اقتصادی،  بیماری کرونا، خشکسالی های چندین ساله نیازمند حمایت و مساعدت هستند گفت: باید زکاتی که مردم این شهرستان پرداخت می‌کنند با اولویت کمک به نیازمندان  مناطق همان شهرستان در بین آنان توزیع گردد.

در ادامه درویش‌زاده رئیس کمیته امداد گزارشی از عملکرد زکات شهرستان  در سال 1400 ارائه نمود و گفت: 314میلیون تومان زکات فطریه توسط دبیرخانه شورای زکات ، مراکز نیکوکاری ، خیریه‌ها و مساجد جمع‌آوری‌شده است. 

وی ادامه داد: همچنین مبلغ 290 میلیون تومان زکات مستحبی نقد و کالا از مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته دویست درصد رشد داشته که مبالغ آن صرف احداث 4 واحد مسکونی  ایتام، 6 مورد کمک هزینه خرید واحد مسکونی، 6 مورد پرداخت هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج ، 20 مورد اجاره مسکن و توزیع  30 دستگاه وسایل سرمایشی و گرمایشی بین محرومان هزینه شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها