تعداد بازدید: ۸۱۱
کد خبر: ۱۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 2021 02 August
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به عوارض مصرف قرص‌های لاغری برند گلوریا و سیگارهای الکترونیک با روغن حشیش هشدار داد.
سردار مجید کریمی گفت: متأسفانه قرص‌های لاغری عوارض جبران ناپذیری برای مصرف‌کنندگان در پی دارد. در این میان برندی به نام گلوریا که شامل کپسول‌های لاغری است، حاوی مخدر شیشه تشخیص داده شده است.

وی با بیان این که پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان غذا و دارو  وجود شیشه در این کپسول‌ها را تأیید کرده است، گفت: این قرص‌ها در آرایشگاه‌های زنانه، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، تبلیغات ماهواره‌ای و ... به فروش می‌رسد.

کریمی با بیان این که این قرص‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، ادامه داد: تاکنون دو مورد از مصرف کنندگان دچار مشکل کبد و سقط جنین شده‌اند و البته این مواردی است که به شکل رسمی گزارش شده است.

وی افزود: مصرف‌کنندگان این قرص‌ها بدون آن که خودشان بدانند، دچار اعتیاد شدید به شیشه شده و امکان ترک کردن آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود.

وی نسبت به سیگارهای الکترونیک نیز هشدار داد و گفت: این سیگارها تحت عنوان سیگار ترک موادمخدر و ... نیز عرضه می‌شود. اما در بررسی ما مشخص شد از این سیگارها برای مصرف گل وحشیش نیز استفاده شده وحتی در یک مورد ما اسانس‌های حشیش را کشف کردیم.

وی ادامه داد: این اسانس‌ها سبب اعتیاد فرد به حشیش شده وگاهی افراد با این تصور که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، ناخواسته به مصرف حشیش معتاد می‌شوند.

در ادامه و با توجه به این که شنیده شده در شهرستان نی‌ریز هم قرصهای لاغری گلوریا به شکل زیرزمینی تبلیغ و توزیع می‌شود، از فرمانده انتظامی شهرستان در این مورد پرسیدیم.

سرهنگ یوسفی از مردم خواست تا در صورت مشاهده تبلیغ و فروش این محصولات، با ۱۱۰ تماس بگیرند و موارد را اعلام کنند. در صورت ضرورت نیز می‌توانند به دفتر اینجانب مراجعه و اطلاعات را اعلام کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها