تعداد بازدید: ۱۹۹۲
کد خبر: ۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ - 2020 06 October
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز در پیامی با بیان شدت موج جدید بیماری با سرد شدن هوا، به عموم مردم نسبت به شرایط پرخطر حال حاضر هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، در متن پیام دکتر « داور آل داود» آمده است: 

موج بعدی نی ریز نیز همانند سایر شهرستان های استان فارس شروع شده است. با این تفاوت که همیشه نی ریز با رشد کمتر و زمانی دیرتر به اوج می رسید اما در این موج چنین نیست.  افزایش بی سابقه بیماران بستری و بیماران سرپایی خبر از شرایطی سخت تر در زمان سردی هوا را میدهد . 

متاسفانه جان یکی دیگر از عزیزان همشهری نیز بخاطر بیماری منحوس کرونا ازدست رقت. جوانان و کودکان زیادی در این بین درگیر این بیماری شدند. اگر از دوستانی که اخیرا به این بیماری مبتلا شدند بپرسید این دوران را چگونه گذراندید ، بلاشک می گویند بدترین بدن درد عمرشان را گرفته اند، بیمارانی که درگیری ریوی و در نتیجه آن تنگی نفس داشتند تا مدت ها توانایی های جسمی و حرکتی آنان تحت تأثیر قرار می گیرد. بیشتر پرسنل بیمارستانی که از بیماران درگیر شدند روند بدتری را در پیش داشتند . 

آری سخت است و سخت است و سخت. فارس تاکنون  نسبت به سایر استانها روند مرگ میر کمتری را داشته اما در مدت اخیر افزایش فوتی ها شرایط را برای استان بسیار نگران کننده کرده است. استان های همسایه نیز با اعلام شرایط فوق قرمز به مقابله با این ویروس می روند.

 مردم نی ریز همیشه نشان دادند که در شرایط سخت یار و یاور همدیگر هستند و با همدلی شرایط را برای خودشان بهتر خواهند کرد. در این برهه از زمان هم نیاز به این امر یعنی همکاری وجود دارد . با زدن ماسک ، رعایت موارد بهداشتی توسط تک تک افراد می توان از بیماری پیشگیری کرد و از انتقال بیماری به افراد دیگر نیز جلوگیری نمود. 

تمامی افراد ناقل، آنهایی که مشکوک به بیماری هستند و حاضر به انجام تست نیستند و یا اینکه مثبت شده و رعایت قرنطینه نمی کنند همانند قاتلانی هستند که در جامعه قرار دارند و با بیمار کردن سایر افراد آنها را به سمت مرگ می برند. قرار نیست تنها با اسلحه سرد کارد و قمه عامل مرگ دیگران شد، هر فرد ناقل می تواند اسلحه ای جهت آسیب رساندن به سایر افراد جامعه باشد.

اینکه مبتلایان بگویند خسته شده ام، حوصله ندارم و با توجیه اینکه من دیگر بیمار نیستم و خوب شدم، دوره نقاهت را نگذرانند و در اماکن عمومی حاضر شوند جز نیت به قتل همشهریان اقدامی نکرده اند. نزدن ماسک هم می تواند یک اقدام به قتل باشد. هیچ کس نمی تواند قطعا بگوید که ناقل نیست، در صورت ناقل بودن با نزدن ماسک، می تواند تعداد زیادی را مبتلا کند و قاتلی خاموش در جامعه باشد علی الخصوص که در اماکن و مغازه های کوچک، فروشندگانی که رعایت نمی کنند در  نقش قاتل مشغول انتقال بیماری باشد.

 همه از زدن ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی خسته و شاید متضرر شده ایم اما به علت ارزش قائل بودن برای همشهریانمان و برای داشتن وجدانی راحت و حفظ جان خودمان ماسک می زنیم و پروتکل های بهداشتی را جدی می گیریم. 


من ا... توفیق
دکتر داور آل داود متخصص قلب و عروق

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناتور
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
مردم رعایت نمی کنن. حتی جایگاه دار هایی که داخل پمپ بنزین هستن هم رعایت نمی کنن، عجیبه چرا کسی نظارت نمیکنه؟؟؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها