تعداد بازدید: ۲۱۷۷
کد خبر: ۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ - 2020 05 September
امام جمعه موقت نی‌ریز آموزش و پرورش را ستون فقرات نظام خواند و بودجه‌های آن را نامتناسب با اهمیت این وزارتخانه دانست.
حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه 14 شهریور به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و اظهار داشت: «اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، دستور اقراء است؛ یعنی بخوان. معلمی شغل انبیاء است و دستان معلم را باید بوسید. پیامبر(ص) می‌گوید: هر کسی یک حرف به من یاد دهد، مرا بنده خودش کرده است.»

ایشان اضافه کرد: «آموزش و پرورش ستون فقرات نظام است؛ اما بودجه هایی که در مجلس برای آن تصویب می‌شود، زیبنده نظام اسلامی نیست. این یعنی نگاه ما به مقوله آموزش و پرورش، نگاه غلطی است.»

خطیب جمعه نی‌ریز به موضوع تفاوت مسئول بومی و غیربومی پرداخت و گفت: «نیروی بومی کارآمد بهتر از غیر بومی است؛ چون  شهرستان و مردمش را می‌شناسد. نماینده و سرپرست فرمانداری باید توجه کنند و مشورت بیشتری داشته باشند. پتانسیل‌های مردم نی‌ریز خیلی بالاتر است. خیلی‌ نی‌ریزی‌ها را در شهرهای دیگر داریم که توانمندند، باید دلگرم شوند و بیایند در شهرستان خودشان فعالیت کنند؛ اما به شرطی که سوء استفاده و پارتی‌بازی نکنند؛ و گرنه همان نیروی غیر‌بومی بهتر است.»

ایشان از اجاره سنگین خانه‌ها گلایه کرد و عنوان داشت: «مردم مرتب به ما تذکر می‌دهند که اجاره‌های سنگین کمرشان را خم کرده است. نباید هر کسی هر طور دلش خواست اجاره بگیرد و این قدر در این شرایط به مردم فشار وارد شود. نباید مجبور شوند در این وضعیت فصل پاییز و زمستان و شیوع بیماری کرونا دنبال خانه بگردند.»

حجت‌الاسلام فقیه فضای مجازی را تنها برای کارهای اضطراری دانست و گفت: «فضای مجازی و موبایل برای اضطرار است؛ نه این که این همه ذهن و جسم بچه‌هایمان را به خود مشغول کند. در شهر چقدر کتابخانه و کتابفروشی وجود دارد؟ اگر می‌خواهید فرهنگ یک شهرستان را بسنجید، تعداد کتابخانه‌ها و کتابخوانهایش را بسنجید.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها