تعداد بازدید: ۲۰۵۴
کد خبر: ۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸ - 2020 09 August
امام جمعه موقت نی‌ریز:
حجت‌الاسلام فقیه بزرگترین امر به معروف برای مردم نی‌ریز را حساسیت روی معادن آن دانست و خطاب به نماینده مجلس گفت: «وظیفه شما سنگین و فرصت کم است.»
عابد نعمتی، هورگان: حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه ۱۷ مرداد با اشاره به این که نماینده نی‌ریز عضو کمیسیون معادن مجلس است گفت: «باید حواسمان به وضعیت معادن نی‌ریز باشد؛ نی‌ریز به اسمش می‌نازند؛ اما امکاناتش را نسبت به دیگر شهرهای استان ببینید. معدن دارد؛ اما خاک معدن را نصیبش می‌کنند. من حتماً توضیح نماینده محترم را در این فرصت خواهم شنید. مخصوصاً درباره معادن بهرام‌گور که جداً در خطر است و ما مردم باید بیدار باشیم که تخریب نشود. ان‌شاءا... که پیگیری و به ما گزارش کنند. فرمانداری و اداره صنعت معدن و تجارت نیز گزارش دهند و جوابگو باشند.»

امام جمعه موقت نی‌ریز اضافه کرد: «با این معادن چه می‌کنند و سهم نی‌ریز کجا می‌رود؟ این مصداق اصلی امر به معروف است. مهمترین امر به معروف برای شما مردم نی‌ریز معادن است؛ چرا باید معادن ما را میلیارد میلیارد ببرند و هیچ چیزی نداشته باشیم؟»

خطیب جمعه نی‌ریز روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار داشت: «شهید صارمی با وجود این که می‌دانست شهید می‌شود، دست از حرفه مقدس خود برنداشت. این کار سخت و دشواری است، ملامت و سرزنش در کار است. اما انسان باید به هدف مقدس خودش پایبند باشد. همه ما باید انتقاد‌پذیر باشیم. خبرنگاران عزیز نهراسند، باید صحبت کنند. باید درد مردم را بیان کنند و بین مردم و روستاییان محروم بروند. مبادا دنبال خبری باشند که فقط تیراژشان بالا برود. تنها به درد‌ها اکتفا نکنند؛ راهکار هم بدهند و علت و معلول را بیان و بررسی کنند.»

حجت‌الاسلام فقیه به آمار بالای خودکشی در شهرستان نی‌ریز اشاره کرد و گفت: «مگر خودکشی جرم نیست؟ کمیته پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چه می‌کند؟ می‌گویند اگر کسی خودش را بکشد، وارد آتش می‌شود؛ اما این مسأله آیا از علما، روحانیون و مسئولان رفع مسئولیت می‌کند؟ فقط می‌گویند یک نفر به خاطر فقر یا دلایل دیگر خودش را کشت؛ اما بقیه مسائل هم باید بررسی شود. بیایید از خواب غفلت بیرون بیاییم و این آمار را ببینیم.»

ایشان به عید غدیر و خصوصیات حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: «وقتی شما با کسی در حال صحبت هستید، اگر دیگری بیاید و مزاحم شود ناراحت می‌شوید. اما علی دارد با خدا صحبت می‌کند و فقیر وارد مسجد می‌شود؛ حضرت در حال رکوع اشاره می‌کند و می‌گوید انگشتر را از انگشت من بیرون بیاور. حتی نمی‌گذارد نماز تمام شود. خدا نه تنها ناراحت نمی‌شود، بلکه آیه ولایت را نازل می‌کند و خوشش می‌آید که بنده‌اش در حال رکوع زکات داده است. این یعنی حتی در نماز هم اگر می‌توانید گره از کار مردم باز کنید، نباید کوتاهی کنید. خدا دارد به شما پیام می‌دهد که خدمت به مردم چقدر ثواب دارد. به بهانه خدا به مردم دهن کجی نکنید. آقای مسئول و آقای روحانی! نمازت را طول نده تا کار مردم را عقب بیندازید.حتی در نماز هم اگر کار داشتند، نگو برای من دستورالعمل کرده‌اند که نماز بخوانیم. باید سریع نماز را تمام کنید و کار مردم را راه بیندازید. تازه شما اجیر هستید؛ اما امیرالمومنین اجیر کسی نبود و وظیفه‌ای نداشت.»

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر از خطبه‌های نمازجمعه، از قیمت بالای ماسک در شهرستان نی‌ریز انتقاد کرد و از اداره صمت خواست تا رسیدگی کند.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه، سلام ویژه آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز را که به علت کسالت چند روز در بیمارستان بستری بوده، به مردم و نمازگزاران رساند و گفت: « ایشان چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده‌اند، در خانه هستند و سلامتی کامل را به دست آورده‌اند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها