تعداد بازدید: ۱۹۳۶
کد خبر: ۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ - 2020 05 August
هیئت‌های مذهبی صورتجلسه 11 صفحه‌ای را رعایت کنند
جلسه ستاد بحران با موضوع کرونا و محرم در فرمانداری نی‌ریز امروز 15 اَمرداد تشکیل شد.

در این جلسه با ارائه دستورالعمل ۱۱ صفحه‌ای بر رعایت این دستورالعمل توسط هیئت‌های مذهبی تأکید گردید.

همچنین اعلام شد که کنکور در زمان مشخص  و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.

بخشی از آنچه که باید توسط هیئت‌ها رعایت گردد به شرح زیر می‌باشد:

- دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف ۱.۵ متر) برگزار شود.

- زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسم و محافل ضروری و مهم‌ترین عامل کنترل شیوع کرونا است.

- برگزاری مراسم در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیط‌های بسته می‌بایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود.

- تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند.

- حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مؤمنانه و توزیع مواد غذایی درِ منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌های بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرف‌های یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد.

در ادامه این مصوبات به تصویب رسید:

1- پیرو مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، برگزاری هرگونه مراسم در عید غدیر و ماه ذی‌الحجه در سطح شهرستان ممنوع می‌باشد.

2- بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان فارس مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشکوه برگزار خواهد شد.

3- لازم به ذکر است که عزاداری‌ها صرفاً در فضای باز و با ساعت محدود (حداکثر 2 ساعت) برگزار خواهد شد. در این راستا مقرر شد، شهرداری‌ها، ادارات آموزش و پرورش، تربیت‌بدنی، دانشگاهها و مراکز نظامی و انتظامی (با لحاظ مسائل امنیتی)، فضاهای باز محوطه پارکها، زمینهای ورزشی، حیاط مدارس و... را برای برگزاری مراسم مذهبی در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار دهند.

4- با توجه به شرایط ویژه محرم امسال، مقرر گردید برای هرچه با شکوه‌تر شدن مراسم عزاداری محرم تمامی ادارات، سازمانها، نهادها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح شهرستان نسبت به سیاهپوش کردن و ایجاد فضای معنوی در معابر سطح شهرها و روستاها اهتمام و اقدام جدی داشته باشند.

5- هرگونه تصمیم‌گیری پیرامون مراسم در حرم‌های مطهر امامزادگان عظیم‌الشأن در دهه اول خصوصاً تاسوعا و عاشورای حسینی منوط به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور و شهرستان می‌باشد؛ ولی حرکت هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری به سمت حرم‌های مطهر و سطح شهر ممنوع می‌باشد.

6- برگزاری هرگونه مراسم تعزیه در طول ماه محرم ممنوع و مقرر شد برنامه‌های جایگزین خصوصاً فعالیت در فضای مجازی توسط هیأت‌های مذهبی اجرا گردد.

7- مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح شهرستان برگزار نمی‌شود.

8- مقرر گردید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ضد عفونی کردن مراکز برگزاری مراسم و جمع‌آوری پس مانده‌ها با هیأت‌های مذهبی همکاری داشته باشند.

9- مقرر گردید نذورات ماه محرم با اولویت تهیه بسته‌های معیشتی و در صورت ضرورت پخت، صرفاً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ظروف غیرمشترک یکبار مصرف بسته بندی و به صورت بیرون‌بر توزیع گردد.

10- شبکه بهداشت و درمان تمهیدات و نظارت کامل را بر آشپزخانه‌های هیأت‌های مذهبی که بنا بر ضرورت پخت می‌نمایند، داشته باشد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها