تعداد بازدید: ۱۴۳۲
کد خبر: ۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 2020 30 July
هادی جواهر آثار در جدیدترین اثر هنری خود سردیس سعدی را در پارک گلستان رونمایی کرد.
به گزارش هورگان، وی در گفتگو با ما اعلام نمود که این سردیس برگرفته از اثر استاد صدیقی و از جنس سنگ می‌باشد که ارتفاع سردیس ۸۰ و ارتفاع پایه ۱۵۰ سانتی متر می‌باشد.

همچنین به دلیل آنکه سفارش این اثر را شهرداری نی‌ریز داده بود با شهردار نی‌ریز گفتگویی انجام دادیم.

حامد فرغت در این ارتباط گفت: با شروع همایش برخوان سعدی در نی‌ریز و پس از اینکه یکی از جلسات توسط شهرداری و با دعوت از آقای کمالی سروستانی رئیس بنیاد سعدی شناسی‌ فارس در مقبره احمد نی‌ریزی انجام شد در آنجا مصوب گردید روز بزرگداشت سعدی همزمان با شیراز در نی‌ریز هم برگزار شود پس از آن یک دبیرخانه تشکیل شد و فعالیت‌هایی برای آن تعریف گردید اما به دلیل شیوع بیماری کرونا عملاً آن مراسم که باید در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شد، انجام نگردید.

یکی از کارهایی که در این رابطه تعریف شده بود ساخت و نصب یک مجسمه از سعدی شیرازی در یکی از میادین یا بوستان‌های شهر نی‌ریز بود و همچنین نامگذاری یکی از خیابان‌ها به نام سعدی بود و از آنجایی که پارک گلستان مکانی پر بازدید به شمار می‌رفت و باز از این جهت که اسم این بوستان به نام یکی از کتاب‌های این شاعر فرهیخته می‌باشد در شورای شهر مصوب شد تا سردیس در این پارک نصب شود.

از آنجا که آقای جواهر آثار از افتخارات شهر نی‌ریز به شمار می‌آید از ایشان درخواست کردیم تا این کار را انجام دهند و خوشبختانه این سردیس با کیفیت آماده و نصب گردید؛ البته هنوز کمی کار دارد از جمله نورپردازی و اتمام پایه‌های آن.

شهردار نی‌ریز در پایان ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰ همزمان با شیراز گرامیداشت سعدی در نی‌ریز برگزار شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها