تعداد بازدید: ۱۴۰۱
کد خبر: ۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ - 2020 30 July
آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها در موعد مقرر و به مدت چهار روز برگزار می‌شود

عبدالرضا قاسم‌پور،جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

- مجریان برگزاری آزمون سراسری مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

- آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها در موعد مقرر و به مدت چهار روز برگزار می‌شود و مجریان این آزمون در فارس مکلف به رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، هستند.

- مراسم دعای عرفه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

- تاکید شده با توجه به شرایط و وضعیت استان فارس در بحث بیماری کرونا، برنامه‌های مربوط به دعای عرفه در این استان با استفاده از فضای مجازی برگزار شود.

- تمدید یک هفته دیگر محدودیت های کرونایی

- مجالس عزاداری ماه محرم با تاکید بر برپایی این مراسم‌ها در فضای باز و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رعایت کاهش زمان مراسم، تجمع حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک برگزار شود.

- پذیرایی در آیین‌های عزاداری ممنوع است.

- پذیرایی در جریان برگزاری آیین‌های عزاداری ممنوع است و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته‌بندی به صورت بیرون بر در ظروف غیر مشترک توزیع می‌شود.

- در مورد برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای سربسته باید مجوز کارگروه استانی اخذ شود و تنها به فضاهایی که دارای شرایط بهداشتی و مدیریتی باشند، مجوز برگزاری مراسم داده می‌شود.

- فضای باز مراکز آموزشی، ورزشی و بوستان‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

- در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده است، فضای باز مدارس، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و زمین‌های ورزشی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار داده شود.

- محدودیت‌های کرونایی در این استان تا هفته آینده تمدید شده است و مترو و همه خطوط اتوبوس‌های درون شهری از هفته آینده بازگشایی می‌شوند و با اعمال نظارت‌های شدید در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم استفاده مسافران از ماسک و همچنین رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی نشدن محیط، مجدداً تعطیل خواهند شد./خبرگزاری ایرنا
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها