تعداد بازدید: ۱۲۹۹
کد خبر: ۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ - 2020 26 July
آسفالت مسیر بیدبخون
آسفالت جاده دسترسی به تفرجگاه بیدبخون به طول ١٣٥٠ متر انجام شد.

در این رابطه مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: این طرح از سال گذشته در دستور کار قرارگرفت و در جلساتی با حضور تعاونی انجیرکاران، شهرداری و این مدیریت پیگیری شد و در سال جدید به بهره‌برداری رسید.


علیرضا بصیری با اشاره به کمک ٢٠ میلیون تومانی جهاد کشاورزی نی‌ریز تصریح کرد: در این طرح که با همراهی اداره راه صورت گرفت انجیرداران منطقه با پرداخت خودیاری بالغ بر ١٠٠میلیون تومان مشارکت داشتند و بقیه هزینه‌ها را شهرداری نی‌ریز متقبل شد.

یک جاده گردشگری
شهردار نی‌ریز در مورد جاده بیدبخون گفت: این مسیر تنها یک جاده دسترسی بین باغات نیست و در واقع یک جاده گردشگری نیز به حساب می‌آید و بحث آسفالت آن از حدود یک سال پیش توسط تعدادی از باغداران منطقه و جهاد کشاورزی پیگیری می‌شد و بدین ترتیب بخشی از هزینه را جهاد کشاورزی و بخشی هم مالکان مسیر تأمین کردند.


نیت ما این بود تا این اعتبار برای شهرستان جذب شود.


داستان این مسئله مربوط به شهریورماه سال گذشته بود و با توجه به قیمت بسیار بالای قیر مصوب شد تا جهاد کشاورزی با استفاده از خودیاری مالکان، قیر را آماده کند و شهرداری نی‌ریز هم بحث خرید قیر، تولید آسفالت و مصالح مورد نیاز از جمله بیس و اجرای پروژه را به عهده بگیرید و حدود ١,٥ کیلومتر و در عرض ۴ تا ۵ متر آسفالت کند.


وی در مورد مکان آسفالت شده گفت: از جاده قدیم نی‌ریز- استهبان جاده‌‌ای به طرف بیدبخون آسفالت می‌باشد که ما ادامه این مسیر یعنی از بیدهای پایین این تفرجگاه تا بیدهای بالا را به مدت یک هفته آسفالت کردیم.

جاده غربی پلنگان
حامد فرغت در ارتباط با آسفالت مسیر غربی جاده پلنگان که چندی پیش در جلسه شورای شهر نی‌ریز مطرح گردید گفت: متأسفانه علی‌رغم جلسه‌ای که در شهرداری و سپس در شورای شهر برگزار شد مالکان توجیهات را ما قابل قبول ندانستند.


علت عدم اجرای آن مسیر بدان دلیل است که اساساً دستگاه‌های شهرداری مناسب زیرسازی برای جاده‌های کوهستانی نیست و در جاده بیدبخون هم ما زیرسازی را قبول نکردیم و راهداری آن را انجام داد چون تجهیزات ما مناسب اینگونه مسیرها نیست و توانایی انجام کارهایی مثل ترانشه برداری را ندارد.


عرض جاده فعلی کمتر از ۴ متر می‌باشد و فنیشر اصلاً نمی‌تواند در جاده‌های کمتر از ۴ متر حرکت و کار کند.


و نکته دیگر اینکه امروز نسبت به سال گذشته هزینه مصالح به غیر از قیر بسیار گران و چیزی حدود ۵ برابر شده است و عملاً ما نمی‌توانیم این هزینه هنگفت را متقبل شویم و هزینه واقعی آن پروژه چیزی حدود یک میلیارد تومان می‌باشد در حالی که مالکان آن منطقه مبلغی حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری کرده‌اند.


یکی از درخواست‌های مالکان این است که زیرسازی را خود شهرداری انجام دهد که این امکان وجود ندارد و در آخر اگر فرض را بر این بگذاریم که یک میلیارد تومان هم آماده کنند و به ما پرداخت کنند به دلیل تعهداتی که جهت آسفالت و روکش برای خیابانهای شهر و محلات داده‌ایم که چیزی حدود ٢ برابر تعهدات سال گذشته است، نمی‌توانیم آن را قبول کنیم.


از طرفی تعریض آن جاده به بیش از ۴ متر هم غیرممکن است چون درختانی در آن مسیر قرار دارند که عمر بسیار زیادی دارند و مالکانشان نمی‌خواهند درختانشان قطع شود. ضمن اینکه طول مسیر ٣ کیلومتری پلنگان هم به نسبت بیدبخون بسیار زیاد است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها