تعداد بازدید: ۲۶۹۱
کد خبر: ۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ - 2020 12 July
شهردار نی ریز از کمک ٢٠ میلیونی شهرداری در سال ٩٩ به شورای ورزش خبر داد.

حامد فرغت گفت: شهرداری نی‌ریز به عنوان شهرداری درجه ٨ که جمعیتی زیر ٣٠٠ هزار نفر دارد امکان تعریف سازمان فرهنگی ورزشی را در ساختار خود ندارد. بنابراین وقتی ما این سازمان را نداریم ردیف هزینه‌کرد و اعتبار را در این زمینه نداریم و کمکی هم از نظر قانونی نمی‌توانیم به هیئت‌ها و اشخاص ورزشی داشته باشیم. همچنین شهرداری به هیچ عنوان نمی‌تواند به ادارات از جمله اداره ورزش و جوانان کمک مالی نقدی و غیر نقدی داشته باشد.


او افزود: اما دو سال پیش در سال ٩٧ زمانی که بحث بازگشایی استخر کوه‌سرخ با بهره‌بردار جدیدش آغاز شد از شهرداری برای پر کردن مخزن استخر تقاضای آب کردند که ما یک بار استخر را رایگان پرکردیم.


فرغت بیان داشت: با این وجود آنها دوباره درخواست آب رایگان کردند. حتی اداره‌کل ورزش و جوانان هم توقع داشت ما رایگان آب به استخر بدهیم اما نپذیرفتیم. زیرا بهره‌بردار خصوصی بود و ما اجازه در اختیار قرار دادن اموال شهرداری که در این جا آب می‌باشد به صورت رایگان را نداشتیم. حتی در جلسه شورای حمایت از سرمایه‌گذاری استان هم رأی به ما دادند.


فرغت گفت: در جلسه شورای ورزش هم اعلام کردیم که مبلغ ٢ تا ٣ میلیون تومانی را که ماهانه استخر برای خرید آب به شهرداری می‌دهد نیاز نداریم و فقط به لحاظ حقوقی نمی‌توانیم آب را رایگان به آنها بدهیم. ولی در همان جلسه مصوب شد که این هزینه را به شورای ورزش برای حمایت از ورزش شهرستان اختصاص دهیم.


وی بیان داشت: با این حال بهره‌بردار استخر در سال ١٣٩٨ سه یا چهار مرتبه به شهرداری پرداختی داشت، ولی ما تعهد خود را به شورای ورزش عملی کردیم و در گزارشی که در ٢٥ فروردین امسال به شورا دادیم با ارائه اسناد و مدارک ثابت کردیم که بیش از پرداختی استخر به شهرداری به شورای ورزش کمک کرده‌ایم.


فرغت گفت: در همان جلسه هم گفتیم در حال حاضر که استخر چند ماه است به دلیل کرونا تعطیل است، اما باز هم اعضای شورای شهر تصویب کردند که ٢٠ میلیون تومان در کل سال ٩٩ به ورزش اختصاص دهیم در صورتی که استخر هم ریالی به شهرداری نپرداخته است.


او گفت: با پیشنهاد رئیس ورزش و جوانان قرار شد که در تابستان با ارائه درخواست به شهرداری این پول در اختیار شورای ورزش قرار گیرد. اما تا امروز هنوز مصوبه ٢٥ فروردین از سوی شورا به ما ابلاغ نشده است و ما منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم تا این کمک را به شورای ورزش انجام دهیم.


شهردار نی‌ریز در مورد روش کمک به ورزش گفت: عقیده دارم نه روش قبلی صحیح است و نه این روش. در روش قبلی هر کسی بیشتر پیگیر بود و می‌توانست درخواست خود را بهتر به شورا ارائه دهد این کمک را دریافت می‌کرد اما روش جدید بر می‌گردد به نحوه هزینه‌کرد شورای ورزش شهرستان. در صورتی که این کمکها همانطور که گفتم وجاهت قانونی ندارد و با توجه به گرانی‌ها مبلغ ناچیزی است. 


او عنوان داشت: در سال گذشته با توجه به اینکه استخر مبلغ ١٦ میلیون تومان از ما آب خرید ، اما ما حدود ١٨ میلیون تومان کمک کردیم.


شهردار بیان داشت: از سال ٩٧ که قرار شد ما پول آب استخر را به شورای ورزش بدهیم، دیگر به هیئت‌ها و اشخاص ورزشی کمکی پرداخت نشده است و چند درخواست هم در شورا داشتیم که مورد قبول قرار نگرفت اما امکان دارد که شورا از محل اعتبارات خود کمک کرده باشد که شهرداری در جریان نیست .
او افزود: ما در این دو سال به جز کمک به شورای ورزش، به زیر ساخت‌های ورزش هم کمک کردیم از جمله ساخت زمین چمن مصنوعی پارک معلم و زمین بسکتبال پارک آزادی.


فرغت گفت: امسال هم قرار است یک زمین اسکیت در پارک گلستان و یک زمین والیبال در یکی از پارک‌های شهر بسازیم که تجهیزات آن کامل خریداری شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.


شهردار بیان داشت:‌ قرار است بزرگترین پروژه ورزشی شهرداری با همکاری شرکت فولاد در پارک آزادی اجرا شود که امیدواریم با همکاری بزرگان شهر زودتر در ریل اجرا قرار گیرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها