تعداد بازدید: ۳۷۶۵
کد خبر: ۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 2020 12 July
شهر فرنگ
محمد جلالی گروه هنر

این روزها شهر گل و بلبل یعنی شیراز باستانی و تاریخی محلی برای حضور کارگردانان، تهیه‌کنندگان و عوامل فیلم و سریال‌های مختلف شده است.


از فیلمبرداری «قهرمان» اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی که با ۲ مجسمه اسکار پر افتخارترین فرد سینمایی ایران به شمار می‌رود، گرفته تا سریال‌های چند قسمتی که قرار است در شیراز فیلمبرداری شوند.


قهرمان پروژه‌ای بسیار سنگین با بازیگران مطرح است که تاکنون نقش‌های امیر جدیدی و محسن تنابنده قطعی شده تا نهمین ساخته اصغر فرهادی در این شهر رقم بخورد.


بدون تردید ساخت این فیلم مشتاقان بسیاری دارد که نه تنها در ایران بلکه کارگردانان نامی دنیا و فعالان عرصه سینما منتظرند تا حرف تازه اصغر فرهادی را در فیلم جدیدش ببینند؛ اما این تنها فیلمی نیست که این روزها در شیراز حرفش به میان آمده؛ اخیراً اعلام شده که تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بیگانه با من است» در شیراز به مراحل پایانی رسیده است.


سریال ۳۰ قسمتی که بازیگران مطرحی همچون شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه در آن حضور داشتند.


بر اساس آنچه که رسانه‌ای شده قرار است این سریال برای شبکه دوم سیما ساخته شود.


همچنین سریال «شرم» با نام قبلی «پای پست» به کارگردانی احمد کاوری برای پاییز شبکه سه در شیراز در حال تصویربرداری است.


بخش‌هایی از این سریال در شهرستان تصویربرداری می‌شود که شیراز یکی از آنهاست. تاکنون ٢٠ درصد از تصویربرداری سریال انجام شده است و تولید و تصویربرداری آن فعلاً ادامه دارد.


در این سریال درام اجتماعی ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع‌کاوه، فاطمه گودرزی حضور دارند.


مینی سریال پنج قسمتی «عقد پرماجرا» هم در شیراز تولید شده و قرار است از شبکه استانی و یا یکی از شبکه‌های سراسری پخش شود.


در این سریال آتش تقی‌پور، ساقی زینتی و برخی از بازیگران بومی شیراز به ایفای نقش پرداخته‌اند.


اینکه شهر شیراز توانسته کارگردانان مطرح سینما را مجاب کند تا این شهر را لوکیشن خود قرار دهند جای امیدواری است و باید از این موقعیت پیش آمده به نحو  احسن استفاده کرد.
حضور در لوکیشن‌های فیلم و بهره‌گیری از تجربیات کارگردانان فیلم و سریال می‌‌تواند آینده‌ای درخشان برای هنرمندان و بازیگران فارسی رقم بزند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها