تعداد بازدید: ۲۶۸۲
کد خبر: ۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ - 2020 05 July
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز با بیان این که دستگاه قضایی باید از فساد پاک شود، گفت: مردم باید مطمئن شوند که حقشان گرفته می‌شود.
آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 13 تیرماه، 13 خصوصیت قاضی از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) را برشمرد و گفت: «با فضیلت‌ترین افراد باید در این پست حساس قرار بگیرند. قضاوت یک مسئله تخصصی است و هر کسی شایسته این کار نیست.»

ایشان اضافه کرد: « اگر چنین افرادی را منصوب می‌کردند، وضع کشور بهتر از این بود. رهبری فرمود باید در قوه قضائیه تحول و دگرگونی ایجاد و با فساد مبارزه شود. ویروس با شستن دست برطرف می‌شود؛ اما اگر فساد در جامعه پیدا شد، به این زودی نمی‌شود کاری کرد. اگر بخواهند مردم به قوه قضاییه علاقه‌مند شوند، باید قضات پاک شوند و دستگاه قضا سالم شود. اما وقتی در خود دستگاه بیماری باشد و آنهایی که در رأس هستند رشوه گیر باشند، تکلیف مردم معلوم است. باید به داد ضعفا برسند. این همه اطاله دادرسی و پرونده به خاطر چیست؟ مردم باید مطمئن باشند که حقشان گرفته می‌شود.» 

خطیب جمعه نی‌ریز خواستار رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم برای مقابله با بیماری کرونا شد و گفت: «امید که خدا این بلا را برطرف کند. گرچه مردم ما مسامحه کارند و به خاطر رعایت نکردنشان آمار دارد بالا می‌رود. مراسم عروسی و عزا و کسانی که از شهرهای دیگر دعوت می‌کنند، آمار را اینقدر بالا برده و خیلی‌ها را به این بیماری دردناک مبتلا کرده است. همه باید ماسک بزنند. کاری نکنید که دوباره بازار و مهمان‌خانه‌ها بسته شود.»

آیت‌ا... فقیه با گلایه شدید از گرانی روزافزون اقلام ضروری مردم عنوان داشت: «مشکل از دولت و مجلس است. اگر دست به دست هم دهند و به تذکرات رهبری گوش کنند، این بلاها به سر مردم نمی‌آید. چرا نظارت نیست؟ »

ایشان از محیط‌بانان که در نماز جمعه شرکت کرده بودند تشکر کرد و گفت: مراقب محیط زیست خود باشید. اگر محیط آلوده شد، برای خودتان سخت است. منابع طبیعی و محیط زیست برای خود شما مردم است و کسانی که آن را تخریب می‌کنند، باید جلویشان گرفته شود.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها