تعداد بازدید: ۱۰۵۱
کد خبر: ۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ - 2020 10 May
٦١٧ بیمار در سال گذشته به مراکز درمانی استان اعزام شدند.

به گفته رئیس دفتر پرستاری بیمارستان شهدا، ٦١٧ بیمار به دلیل نبود برخی امکانات درمانی و پزشکان متخصص، در سال گذشته به مراکز درمانی استان اعزام شدند.


لیلا همایونی گفت: بیشترین آمار بیماران اعزامی، مربوط به نروسرجری (جراحی مغز و اعصاب) با ١٠٢ بیمار بوده است. بعد از آن، اعزام مربوط به MRI با ٩٧ بیمار و آندوسکپی با ٧٥ بیمار بوده و بیشترین ماه اعزامی‌ها را مهرماه با ٦٥ اعزام به نام خود ثبت کرده است.


در حالی ٧٥ بیمار به دلیل انجام آندوسکپی به مراکز درمانی استان اعزام شده‌اند که ماه‌ها است دستگاه آن در بیمارستان شهدا خاک می‌خورد؛ اما به دلیل نبود فوق تخصص گوارش از آن استفاده نمی‌شود.


به گفته رئیس بیمارستان شهدا، برای کار با این دستگاه یا باید فوق تخصص گوارش باشد یا متخصص داخلی دوره دیده.


سیدجواد پاکبازی گفت: قرار بود فوق تخصص گوارش یک روز در هفته برای این کار از فسا به نی‌ریز بیاید؛ اما با شیوع بیماری کرونا این کار به تأخیر افتاد. هر چند تعرفه‌های دولتی هم که از انجام این عمل به پزشک تعلق می‌گیرد، چشمگیر و جذاب نیست.


وی افزود: در حال پیگیری هستیم که یا فوق تخصص داخلی را برای یک روز در هفته داشته باشیم و یا یکی از پزشکان متخصص داخلی را برای دوره سه ماهه آن به تهران بفرستیم تا با حضور هر روزه خود، بتواند بیماران اورژانسی نیاز به اندوسکپی را درمان کند و نیاز به اعزام نباشد.


گفتنی است دیگر موارد اعزام در سال گذشته شامل: ٧٢ اعزام نیاز به آنژیوگرافی، ٥٨ بیمار نورولوژی (آسیب مغزی ناشی از سکته)، ٢٤ بیمار نیازمند ارتوپدی، ١٤ بیمار نیازمند سی تی اسکن (که در سه ماه پایان سال به دلیل خرابی دستگاه سی تی اسکن اعزام شدند)، ٧ مورد مسمومیت و ٥ مورد نوزادان بودند.


همچنین تعداد اعزامی‌های سال ١٣٩٧ خورشیدی ٧٣٨ مورد بوده که با توجه به این آمار، سال ١٣٩٨ کاهش ١٧ درصدی اعزام به مراکز درمانی استان را نشان می‌دهد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها