تعداد بازدید: ۱۶۱۲
کد خبر: ۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ - 2020 09 May
مراسم نماز‌جمعه این هفته بعد از چند مدت تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.
عابد نعمتی، هورگان: این مراسم در حالی برگزار شد که نماز‌گزاران با رعایت فاصله اجتماعی صفوف نمازجمعه را تشکیل داده بودند و اعضای هلال احمر در ورودی مصلای نماز جمعه، ضمن ضدعفونی کردن کفش و دست نمازگزاران، به توزیع ماسک و مُهر و نایلون می‌پرداختند و تب افراد را چک می‌کردند.

امام جمعه نی‌ریز در نمازجمعه 19 اردیبهشت‌ماه، بیماری کرونا را امتحان الهی خواند و اظهار داشت: «این بلا امتحانی برای شما مردم است تا شکرگزار نعمتهای پروردگار باشید. پیش از این مرتب از مردم نامه داشتیم که از وضعیت گرانی و غیره انتقاد و گلایه داشتند؛ اما این بلا آمد و بالاتر از همه این مشکلات، کارگرها را از کار بازداشت، بازاریان را از بازار انداخت و مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را تعطیل کرد. اینها همه دست به دست هم داد تا ما بیدار باشیم و به خداوند توجه کنیم و دست از شکرگزاری او بر نداریم.»

آیت‌ا... سیدمحمد فقیه اهمیت نمازجمعه را یادآور شد و گفت: «‌باید شکرگزار خداوند باشیم که این نعمت را به ما برگرداند. از خدا می‌خواهیم این بلا و مصیبت را دفع کند و وضعیت سفید شهرستان ما پابرجا بماند. البته ما مکلف هستیم به دستورات پزشکی عمل و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم تا مبتلا نشویم.»

ایشان افزود: «می‌طلبد در این شرایط حساس به بینوایان جامعه کمک کنیم. صدقه دهید؛ چون صدقه دفع بلا می‌کند.»

عضو خبرگان رهبری عنوان داشت: «قدرت از آن خداوند است و دنیای غرب با همه پیشرفتهایی که دارد، از مهار این بیماری عاجز مانده است. کشورهایی که ادعا داشتند، الآن نه با توپ و تانک و نه با ارتش و هیچ چیزی نمی‌توانند به جنگ این ویروس ناپیدا بروند. اینها امتحانی برای ما مردم است.»

آیت‌ا... فقیه از مردم و مسئولان و کادر پزشکی و درمان که در این مدت زحمت کشیدند و صبوری کردند تشکر کرد و گفت: «الحمد‌... این بیماری در شهر ما اوج ندارد و اگر بیشتر رعایت کنیم، امیدواریم از بین برود تا آزادانه در مراسم دینی شرکت کنید.»

امام جمعه نی‌ریز در جایی دیگر به تحریم تسلیحاتی ایران توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: «اخیراً آمریکا در عراق داعش را تقویت و حشدالشعبی را تضعیف می‌کند. همچنین برنامه دارد به ایران سلاح نفروشد. دشمنان علیه ایران و منطقه برنامه دارند. باید هوشیار باشیم، به حرف دشمنان توجه نکنیم و در داخل کشور هماهنگ و متحد باشیم.»

گفتنی است نمازجمعه شهرهای مشکان و آباده طشک نیز با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.









نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها