تعداد بازدید: ۱۴۲۴
کد خبر: ۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ - 2020 30 March
رییس اداره حفاظت محیط زیست استهبان خبر از نجات ۲۵ قطعه پرنده «باکلان» که در حاشیه یکی از جزایر تالاب بختگان در نمک‌زارهای دریاچه گیر افتاده بودند، داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، صفایی؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست استهبان گفت: در پی گزارش همکاران پارک ملی بختگان  متوجه شدیم تعدادی پرنده باکلان که به دلیل کریستاله شدن نمک بر روی بالهایشان و گرسنگي زمین گیر شده اند، لذا با رعايت كامل دستورالعمل هاي مواجهه با حيات وحش  در اسرع وقت توسط محیط بانان زنده گیری شدند.  

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استهبان و بختگان بعد از نجات این پرندگان ، نمونه گيري توسط دامپزشكي و نداشتن علايم خاصي از بيماري به محیط‌بانی انتقال ، آنان را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت‌شان در آبگير طبيعي آب شيرين رهاسازی  نموده و اقدام به تغذيه دستي آنان نمودند. 

وي گفت اين پرندگان در مسير مهاجرت ، تالاب شور بختگان را براي استراحت انتخاب نمودند و به دليل نبود غذا و كريستاله شدن نمك روي بال هايشان توان پرواز را از دست داده بودند.

ویروس کرونا فعالیت محیط بانان را متوقف نکرده و به رغم شیوع بیماری با رعایت اصول ایمنی کماکان گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت ادامه دارد. مدير كل حفاظت محيط زيست فارس اخيرا از توزيع اقلام بهداشتي شخصي براي سلامت محيط بانان خبر داده بود.

«باکلان» در کرانه‌های دریاها، خورها، دریاچه‌های کرانه‌ای و آب‌های داخلی زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان می‌سازد؛ این پرونده در ایران طی زمستان‌ به فراوانی دیده می‌شود و در استان‌های شمالی و استان فارس نيز تولید مثل می‌کند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها