تعداد بازدید: ۲۰۸۲
کد خبر: ۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ - 2020 10 March
تعطیلی مدارس نباید به قطع شبکه ارتباطی نظام تعلیم و تربیت با معلمان، دانش‌آموزان و والدین بیانجامد.
به گزارش هورگان؛ در پی اعتراض برخی از کادرهای آموزشی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از آنها درخواست کرده تا در مدارس حضور یابند از ولی‌زاده مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز علت ماجرا را جویا شدیم و او در پاسخ به ما گفت: این یک بخشنامه از وزارت کشور می‌باشد و کادر اجرایی مدارس شامل مدیر و معاونان باید تا 28 اسفندماه در مدراس حضور داشته باشند.

در بخشنامه وزارت آموزش و پرورش تأکید شده است:

مدرسه هسته اصلی و حلقه ارتباط نظام تعلیم و تربیت با معلم، دانش‌آموزان، والدین و مجامع است. دائر نبودن مدرسه به علت شیوع بیماری کرونا به منزله عدم نقش‌آفرینی مدرسه در شرایط حساس کنونی کشور نیست. تعطیلی مدرسه نباید به قطع شبکه ارتباطی نظام تعلیم و تربیت با معلمان، دانش‌آموزان و والدین بیانجامد.

بدیهی است در هر شرایطی نمی‌توان از مأموریت‌ها و وظایف مدارس در قبال جامعه چشم پوشی نمود و به همین لحاظ تأکید می گردد در این ایام که مدارس تعطیل هستند کادر مدیریتی و اجرایی مدارس در محل کار خود حضور یافته و با تشکیل کمیته مدرسه‌ای ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا ضمن هماهنگی با منطقه در اجرای موارد زیر اهتمام لازم را معمول فرمایند:

1- تأکید بر ایجاد و حفظ شبکه ارتباطی معلمان با دانش‌آموزان و رصد و ارزیابی میزان بهره‌مندی دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی رسانه ملی.

2- اطلاع‌رسانی و مشارکت‌دهی کلیه همکاران مدرسه اعم از معلمان، کادر اجرایی و مدیریتی در برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا که توسط شهرستان برگزار می‌شود.

3- پیش بینی و تدارک مواد شوینده و ضدعفونی و آماده‌سازی و ایمن‌سازی محیط مدرسه قبل از ورود دانش‌آموزان.

بهره‌مندی از مشارکت فعال انجمن اولیاء و مربیان در ایمن‌سازی محیط مدرسه و آموزش والدین در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری کرونا.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها