تعداد بازدید: ۲۰۲۱
کد خبر: ۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ - 2020 10 February
نگاهی به کارنامه مرضیه برومند:
مرضیه برومند متولد ۱۷ خرداد ۱۳۳۰در تهران، کارگردان، بازیگر و عروسک‌گردان ایرانی است. وی کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد.

او خواهر راضیه برومند گوینده، بازیگر و نویسنده، و همچنین خواهر احترام برومند مجری و بازیگر، و خواهر همسر داوود رشیدی می‌باشد. طاهره برومند خواهر دیگر اوست که همسر عادل بزدوده، عروسک‌گردان است. 


او تا ٤ سالگی به دلیل مأموریت پدرش در شهرستان خوی زندگی می‌کرد.


برومند بعد از آن دوباره همراه با خانواده به زادگاه خود تهران بازگشت.


«خونه مادربزرگه»، «مدرسه موشها» و بسیاری از کارهای عروسکی تلویزیون ساخته مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون است که راضیه برومند در آنها صدا پیشگی کرده است و البته سریالهایی چون «کتابفروشی هدهد»، «زی‌زی گولو» و «همه بچه‌های من» هم از جمله آثاری است که به قلم راضیه برومند نگاشته شده است و مرضیه برومند آن را به تصویر کشیده است.


کوتاه از برومند
- پدر من آدم بسیار بافرهنگ و علاقه‌مند به ادبیات و شعر بود.


- در واکنش به عدم ازدواجش می‌گوید: منو کسی نگرفت! هرکس منو دید با خواهرم ازدواج کرد. اما این بدان معنا نمی‌باشد که ازدواج خوب نیست. ازدواج خیلی خوب است به شرط اینکه زن و مرد به یکدیگر متعهد باشند. 


- مرضیه برومند علاوه بر فعالیتی که در این سال‌ها در هنر داشته، در دوران دبیرستان و دانشگاه همراه با دوست نزدیک خود سوسن تسلیمی (بازیگر) بسکتبالیست هم بوده است. او همراه با تیم بسکتبال دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران توانسته به مقام نایب قهرمانی دانشگاه‌های کشور برسد.


- طرفدار تیم پرسپولیس است.


- من بیشتر غذاهای فوری را خوب درست می‌کنم آشپزی را خود جوش یاد گرفتم و خیلی هم در آشپزی، سنتی نیستم.


- کارگردان و بازیگر مورد علاقه‌ام داریوش مهرجویی است و  دایره مینا که خودش هم در آن بازی کرده است را بهترین فیلم این کارگردان با سابقه کشورمان می‌دانم.


در مورد داود رشیدی  می‌گوید:«دامادترین دامادان.» بعد از چند ثانیه مکث و فکر کردن دوباره می‌گوید: «یک هنرمند ویژه، یک استاد واقعی و به تمام معنا و یک شوهر خواهر خوب»


فیلم‌شناسی
دایرهٔ مینا (بازیگر)، شهر موش‌ها (کارگردان عروسکی)، تحفه‌ها (بازیگر)، میهمان ناخوانده (عروسک‌گردان)، پناهنده، الو الو من جوجوام (نویسنده و کارگردان)، سیب سرخ حوا، میکس، قطعهٔ ناتمام، مربای شیرین (کارگردان)، شیرین، شهر موشها ۲ (کارگردان)


مجموعه‌های تلویزیونی
امشب از خود می‌سازیم، وای بر مغلوب، سفر خوش، سلطان صاحبقران، حادثه در شهر عروسک‌ها، دیو چو بیرون رود، یک و دو، همه با هم، حکایت مسافر گمنام، مدرسهٔ موش‌ها، قصه‌های تابه‌تا، خونهٔ مادربزرگه، همه با هم، آرایشگاه زیبا،  هتل، کارآگاه شمسی و دستیارش مادام، معصومیت ازدست‌رفته، کتاب‌فروشی هُدهُد، آب‌پریا.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها