تعداد بازدید: ۸۹۰
کد خبر: ۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ - 2020 17 January
مدت پروانه‌های ساختمانی برای زیر ٦٠٠ متر مربع ١٨ و بالای ٦٠٠ متر مربع ٣٦ ماهه می‌باشد.
برخی شایعات مبنی بر اینکه مدت پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری نی‌ریز تغییر کرده است و  از ١٨ ماه به ١٢ ماه رسیده مطرح گردید که به همین دلیل با شهردار نی‌ریز این موضوع را مطرح کردیم.

حامد فرغت در این رابطه گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و شاید اشتباهی رخ داده باشد. در واقع برای ساختمان‌هایی که زیر ۶۰۰ مترمربع وسعت داشته باشند پروانه ۱۸ ماهه و بالای ۶۰۰ مترمربع،  پروانه۳۶ ماهه صادر می‌شود.

در این ارتباط شاید نظر منتقد محترم  مدت تمدید پروانه ساختمانی باشد که بسته به نظر ناظر ساختمان دارد و اگر در ١٨ ماه نخست مالک نتوانست ساخت و ساز را تمام کند یعنی پایان مرحله نما و نازک کاری، درخواست تمدید پروانه ساختمانی توسط ناظر به شهرداری ارسال می‌شود و آن وقت ناظر محترم اعلام می‌کند که چه مدت زمان برای این کار نیاز دارد؛ که بین٣، ٦، ٩ و ۱۲ ماه متغیر می‌باشد.

شهردار نی‌ریز در ارتباط با هزینه تمدید پروانه ساختمانی که گفته می‌شود با صدور پروانه برابری می‌کند ضمن رد این موضوع گفت: به هیچ عنوان صحت ندارد. شاید علت این اشتباه بدان دلیل باشد که مردم هزینه‌های نظام مهندسی و شهرداری را تفکیک نمی‌کنند. این هزینه‌ها کاملاً مجزا می‌باشد و هیچ رابطه درآمدی با شهرداری ندارند.

در شهرداری و بعد از ۱۸ ماه اگر کسی برای تمدید مراجعه کند چون سال مالی تغییر کرده است صرفاً مابه‌التفاوت پروانه سال قبل و سال بعد را که عدد بسیار کمی می‌شود پرداخت می‌کند و آن هم نه تمام عوارض متعلق به پروانه، بلکه تنها عوارض پذیره که مربوط به مساحت زیربنا می‌باشد دریافت می‌شود و باز هم تکرار می‌کنم این عدد زیادی نیست اما در ارتباط با نظام مهندسی عدد بیشتری دریافت می‌شود که آن هم بابت نظارت می‌باشد نه طراحی.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها