تعداد بازدید: ۱۰۱۵
کد خبر: ۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ - 2020 16 January
اگر در مسکن مهر حریقی رخ دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چقدر آتش‌نشانی نی‌ریز امکانات مناسب با اطفاء حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه دارد؟
شهردار نی‌ریز در پاسخ به این سؤالات گفت: این مسئله را بارها مطرح کرده‌ام و شاید ٢ یا سومین نامه‌ای بود که در بدو ورود در این رابطه نوشتم و به استانداری فارس ارسال کردم.
 
در سفر جناب آقای افشانی استاندار وقت فارس در شهریورماه ۱۳۹۶ نامه‌ای را به صورت دستی  به ایشان دادم و نوشتم ساختمان‌های مسکن مهر نی‌ریز به دلیل ارتفاع زیادی که دارند امکان اطفاء حریق برای آنها وجود ندارد و از طرفی خرید یک ماشین اطفاء حریق بالای ۳ میلیارد تومان هزینه دارد.
 
از ایشان خواستم تا به عنوان یک شهرداری ۷۵ ساله به ما کمک کنند.
 
نامه دیگری در زمانی که ایشان معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های کشور بودند هم نوشتیم. و پس از آن با استانداران بعدی از جمله آقایان تبادار و رحیمی و معاون عمرانی استانداری مکاتباتی داشتیم و ماحاصل این پیگیری‌ها اعطای یک خودروی آتش‌نشانی نیمه سنگین بود که البته با اعتبارات کم دولتی بیش از این هم انتظار نمی‌رفت.

اما از یک محلی که معاون عمرانی استاندار قول تسهیل در آن را دادند و از محل اعتبارات خود شهرداری نی‌ریز قرار است یک ارزش افزوده‌ای در ملکی ایجاد کنیم و صد در صد آن را جهت تجهیز ایستگاه شماره ۲ و ایستگاه شماره یک نماییم که البته عمده تجهیزات که نیاز داریم خودروی مخصوص اطفاء حریق در ارتفاع می‌باشد.

اگر بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی برویم و همکاری استانداری هم ادامه داشته باشد به نظرم تا پایان سال ۹۸می‌توانیم آن اعتبار را جذب کنیم و به عبارتی اگر این مسئله انجام شود می‌توانیم در بودجه سال ۹۹ خودروی مورد نیاز را خریداری کنیم.

اتفاقی که در آبان‌ماه در انبار تعاون روستایی رخ داد یک بار دیگر به همه این هشدار را داد که امکانات ما در این زمینه محدود است اما حداقل انتظار این است که اگر کاری در راستای ایجاد درآمد پایدار انجام می‌شود سنگ اندازی نشود و نیاز است تا مسئولان محلی در رابطه با درآمدهای پایدار شهرداری همکاری‌های لازم را انجام دهند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها