تعداد بازدید: ۱۳۳۵
کد خبر: ۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 2020 13 January
برای نخستین بار در نی‌ریز:
از نیمه دوم دی ماه سال جاری برای نخستین بار یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با حضور در کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای نی‌ریز بیماران را ویزیت خواهد کرد.
بنا بر اعلام رئیس بیمارستان شهدای نی‌ریز، برای نخستین بار در شهرستان، دکتر الهام شیبانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، بیماران را در کلینیک تخصصی ویزیت می‌کند. 

سیدجواد پاکبازی گفت: این متخصص از نیمه دوم دی ماه سال جاری و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته بیماران رابا تعرفه دولتی ویزیت خواهد کرد. این متخصص در بقیه روزهای هفته در بیمارستان چمران شیراز حضور دارد و اکنون در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از وی در روزهای بیشتری از هفته در کلینیک تخصصی استفاده کنیم. 

دکتر الهام شیبانی متخصص «طب فیزیکی و توانبخشی» که اصالتاً از همشهریان نی‌ریزی و فارغ التحصیل دانشگاه شیراز می‌باشد، درباره رشته تخصصی خود گفت: در این رشته تخصصی سعی می‌شود با استفاده از درمان‌های فیزیکی و دارویی مانند: انواع ورزش‌ها، ماساژها، تزریق‌ها و درمان دارویی و غیره به جز انجام عمل‌های جراحی به درمان بیماری‌ها پرداخته شود. این رشته به درمان ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی بیماران پرداخته و برای رسیدن به حداکثر عملکرد بیمار و بهبود زندگی او تلاش می‌کند.

او اضافه کرد: این رشته به 3 بخش طب فیزیکی، طب الکترود و طب توانبخشی تقسیم می‌شود. با توجه به روند زندگی صنعتی امروزه بیماری‌ها و مشکلاتی مانند: دردهای کمر، مفاصل، زانوها، دیسکهای گردن و کمر، سائیدگی‌های زانو و دیگر مفاصل، خواب رفتگی‌های دست و پا و مور مور شدن اعضای بدن و از کار افتادن قسمت‌هایی از بدن بعد از سکته‌ها، بیماران مادرزادی (فلج مغزی)، قطع اعصاب و شبکه‌های عصبی در اثر حوادث و غیره افزایش پیدا کرده است و گاهی لازم است به درمانهای غیر جراحی برای این بیماری‌ها و مشکلات اسکلتی و عضلانی پرداخته شود. 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها