تعداد بازدید: ۱۵۰۷
کد خبر: ۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲ - 2020 08 January
سپاه‌خطاب به کشورهای منطقه: "هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت."
منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به  پایگاه «عین‌الاسد» در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است خبر می‌دهند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.


سپاه‌خطاب به کشورهای منطقه:

" هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار  خواهد گرفت."

خبرنگار پایگاه خبری فوربس:
گزارشها حاکی از آن است که ایران در حال شلیک ده‌ها موشک به سمت عراق است و نیروهای آمریکایی در پایگاه الاسد عراق را هدف قرار داده است.
گزارشهای اولیه میگوبند پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک،  تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

ترامپ در مورد پایگاه عین الاسد چند روز قبل گفته بود: ایالات متحده یک پایگاه بسیار ویژه و گرانقیمت در آنجا ساخته که بیلیون‌ها دلار هزینه برای این کشور داشته است
وی گفته بود: "ما آنجا(عراق) را ترک نمی‌کنیم، مگر اینکه آنها هزینه این پایگاه را بدهند"

در ادامه تحولات مربوط به این حمله به صورت لحظه به لحظه آمده‌اند:

------------------------------------------------

۰۳:۴۱- وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای رسماً حمله به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل را تأیید کرد. در این بیانیه آمده است ایران روز ۷ ژانویه با بیش از ۱۲ موشک بالیستیک به ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق حمله کرد. واضح است که این موشک‌ها از ایران شلیک شدند و دست‌کم دو پایگاه نظامی عراق (عین‌الاسد و اربیل) که میزبان پرسنل ارتش آمریکا و ائتلاف بودند را هدف قرار دادند.  ما در حال انجام ارزیابی‌های اولیه برای تعیین خسارات هستیم. در روزهای گذشته و در واکنش به تهدیدها و اقدامات ایران، همه تدابیر مناسب برای حراست از پرسنل و شریکانمان را اتخاذ کرده‌ایم. این پایگاه‌ها به دلیل وجود نشانه‌هایی از قصد رژیم ایران برای حمله به منافع و نیروهای ما در حالت آماده‌باش قرار گرفته بودند.

۰۳:۳۵- یک منبع نظامی با بیان اینکه حمله به عین‌الاسد متوقف شده گفته این پایگاه در مجموع ۳۵ بار مورد اصابت قرار گرفته است. 

۰۳:۳۱- المیادین به نقل از خبرنگارش در بغداد گزارش داده یک مرکز نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف قرار گرفت. 

۰۳:۲۹- گزارش‌هایی که صحت آنها به تأیید نرسیده مدعی هستند جنگنده‌های آمریکا از امارات پرواز کرده‌اند. 

۰۳:۱۷- شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه تعداد راکت‌هایی که به عین‌الاسد اصابت کرده را دست‌کم ۱۰ فروند عنوان کرده است.

۰۳:۱۴- یک سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما از گزارش‌ها درباره حمله به تأسیسات آمریکا در عراق مطلع شده‌ایم. ترامپ در جریان گزارش‌ها قرار گرفته، وضعیت را به دقت تحت نظر دارد و در حال مشورت با تیم امنیتی خود است.»

۰۳:۰۳- خبرنگار نظامی المانیتور به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گفته نه فقط عین الأسد، بلکه تمام پایگاه‌هایمان در عراق هدف حمله گسترده قرار گرفته است. در این حملات از موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه‌برد استفاده شده است. 

۰۲:۵۰- واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع در وزارت دفاع آمریکا حمله به عین‌الاسد را تأیید کرده است. یک مقام ارشد پنتاگون نیز در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز این حمله را تأیید کرد. او گفت: «از طرف ایران، مورد حمله موشکی قرار گرفته‌ایم. موشک‌ها، موشک‌های کروز یا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد هستند.»

۰۲:۳۰- در همین حال، منابعی دیگر از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در «اربیل» خبر داده‌اند. گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این شهر هستند.

------------------------------------------------
برخی منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به  پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است.


این خبر تکمیل می شود.....



برچسب ها: انتقام سخت
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها