تعداد بازدید: ۲۰۸۷
کد خبر: ۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ - 2019 04 December
تا کنون 11 بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان شهدای نی‌ریز بستری که 8 مورد ترخیص شده و فقط 3 مورد مشکوک در حال مداوا هستند.
حسین قانع، هورگان: این را کارشناس واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز اعلام کرد و افزود: در فارس تا  9 آذر 12 نفر در اثر آنفلوآنزا فوت کرده‌‌اند.

مهدی کاظمی با بیان این که در نی‌ریز شیوع آنفلوآنزا به شدت دیگر شهرها نبوده و این ویروس همان ویروس H1N1 یا آنفلوآنزای خوکی است، اما تغییر ژنتیک یافته و تقویت شده، گفت: امسال شیوع آنفلوآنزا در کشور دو تا سه هفته زودتر آغاز شده و این نخستین موج از شیوع آنفلوآنزا در کشور است که از اول آبان تا نیمه دوم آذر ادامه خواهد داشت و احتمالاً موج دوم از دی تا اواخر بهمن و موج سوم از اواخر اسفند تا اواخر فروردین خواهد بود.

این کارشناس درباره راه‌های شناسایی، مقابله و پیشگیری از آنفلوآنزا گفت: آنفلوآنزا را با سرماخوری اشتباه نگیریم. آنفلوآنزا آغازش با تب شدید و بدن درد و گاهی همراه با سرفه،  سردرد و آبریزش بینی و گلو درد است و اگر فردی بعد از 3 روز تبش قطع نشد حتماً به پزشک مراجعه کند.
کودکان زیر 5 سال، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی، افراد دارای پیوند کلیه و افراد دارای وزن زیاد و افراد بالای 65 سال از گروه‌های پر خطر می‌باشند.

رعایت بهداشت فردی مانند شستن مرتب دست با آب و صابون، استراحت در منزل و خوردن غذاهای گرم و دوری از افراد احتمالاً مبتلا، استفاده نکردن از وسایل مشترک و استفاده از مرکبات تازه و ویتامین ث  و... از راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزای فصلی است.

لازم به ذکر است که استفاده از آنتی‌بیوتیک و تزریق کورتون در هنگام آنفلوآنزا هیچ فایده‌ای نداشته و حتی کورتون تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن می‌باشد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها