تعداد بازدید: ۳۴۳۳
کد خبر: ۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 2019 01 December
دستاورد منطقه ٣ برای کنکوری‌های نی‌ریز
١١ نفر پزشکی، ٨ نفر پیراپزشکی، ١٤ نفر مهندسی، ١٣ نفر فرهنگیان، ٧ نفر سایر رشته‌ها

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس: بر اساس بررسی‌های نی‌ریزان فارس٥٣ دانش‌آموز کنکوری با رتبه زیر ١٠٠٠ در نی‌ریز شناخته شده‌اند. 


طبق جداول اعلامی از سوی آموزش و پرورش، برترین‌های کنکور ١٣٩٨ از میان ٥ دبیرستان حاج ‌نعمت‌اله مسروری، فرزانگان، فاطمیه، امام خمینی و پویندگان هستند.


امسال با تغییر منطقه‌بندی کنکور و قرار گرفتن نی‌ریز در منطقه ٣ وضعیت کیفی قبولی‌ها کاملاً مشهود بود به گونه‌ای که در میان افراد با رتبه‌های برتر از نی‌ریز ١١ داوطلب در رشته ‌پزشکی قبول شدند. ٨ دانش‌آموز در رشته‌های پیراپزشکی ادامه تحصیل خواهند داد. ١٤ نفر در رشته‌های مهندسی به تحصیل می‌پردازند، ١٣ نفر راهی دانشگاه فرهنگیان شدند و ٧ نفر هم در رشته‌های دیگر قبول و به دانشگاه راه یافته‌اند.


مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در گفتگو با ما در خصوص ارزیابی‌اش نسبت به  تغییر منطقه‌بندی کنکور و قبولی دانش‌آموزان گفت: در ابتدا اعلام کنم وقتی که دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل می‌شوند دسترسی به رتبه‌های کنکور آنها امکان‌پذیر نیست...       

 اما مدیران مدارس برای سنجش عملکرد خود یکسری اطلاعات و آمار استخراج می‌کنند و ما هم بر همین اساس به این آمار می‌پردازیم.


در کنکور ۱۳۹۸ بر اساس رتبه‌های زیر هزاری که به ثبت رسیده است نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار بهتری داشته‌ایم.


خوشبختانه امسال در رشته‌های ریاضی عملکرد بسیار خوب بود و در مدرسه نعمت‌اله مسروری ۱۱ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ را کسب کرده‌اند و همین نشان می‌دهد که بحث منطقه سه کنکور برای نی‌ریز بسیار تأثیرگذار بوده است.


امیر ولی زاده در ارتباط با منطقه ۳ کنکور و مزایای آن گفت: بهترین حُسن این مسئله آن بود که ما با شهرهای بزرگی همچون کرج، یزد، قزوین، همدان و دیگر مراکز استان‌ها رقابت نمی‌کنیم و ما در واقع با شهرستان‌هایی هم تراز با خودمان رقابت می‌نماییم و همه ما می‌دانیم که کنکور یک عرصه رقابتی است و وقتی شما با افراد همتراز خود رقابت می‌کنید بدون تردید رتبه‌های بهتری را کسب خواهید کرد؛ البته در این رابطه باید تلاش مدیران، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان را دید.


وی در ارتباط با شکل‌گیری درخواست انتقال نی‌ریز به منطقه ۳ گفت: تا پیش از سال گذشته پیگیریها کم و بیش انجام می‌شد اما از پارسال با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کردیم. دانش‌آموزان مدارس طوماری نوشتند و توسط مدیران مدرسه به ما ارسال کردند و ما نیز آن را به نماینده مجلس تحویل دادیم و ایشان هم بارها و بارها پیگیر این مسئله بودند که خوشبختانه محقق شد.


ولی‌زاده همچنین در ارتباط با قبول شدگان در دانشگاه فرهنگیان گفت: شاید آن چیزی که بیش از همه من را خوشحال می‌کند آن است که بهترین دانش‌آموزان، دانشگاه فرهنگیان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.


با توجه به اینکه زیرساخت هر جامعه‌ای را آموزش و پرورش می‌سازد، اینکه نخبگان ما به آموزش و پرورش هدایت می‌شوند، جای خرسندی دارد. خوشبختانه از نی‌ریز حدود ۳۲ نفر به دانشگاه فرهنگیان راه یافته‌اند. اعم از کسانی که رتبه زیر هزار داشته و برخی بالای هزار بوده‌اند.
در زیر اسامی مدارس و دانش‌آموزان به تفکیک رشته‌های پذیرفته شده آورده می‌شود:

دبیرستان حاج‌ نعمت‌اله مسروری


در این دبیرستان ٣ نفر در رشته پزشکی، ٢ داوطلب در رشته‌های پیراپزشکی، ١٠ نفر در رشته‌های مهندسی، یک دانش‌آموز در دانشگاه فرهنگیان و ٢ نفر هم در سایر رشته‌ها حائز رتبه‌های شاخص شده‌اند.


قبول‌شدگان پزشکی: محمدعلی مبرایی (دندان‌پزشکی دانشگاه کرمان)، علی‌ زردشت (پزشکی دانشگاه فسا)، محمد نصیری‌نژاد (پزشکی دانشگاه بین‌المللی کیش)


قبول‌شده پیراپزشکی: امیرحسین اکرام‌پور (میکروبیولوژی دانشگاه تهران)، عماد رهوار (ساخت پروتزهای دندانی)


قبول‌شدگان مهندسی: امیرمحمد تندروش (مهندسی ساخت و تولید دانشگاه امیرکبیر تهران)، امیرحسین کشتکار (مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیر تهران)، امیر عربی (مهندسی دریا دانشگاه صنعتی شریف تهران)، محمد شیخایی (مهندسی مکانیک دانشگاه شهید بهشتی تهران)، امیرحسین وجدی (مهندسی برق دانشگاه شیراز)، سعیدرضا امانت (مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز)، سیدمحمد حسینی (فیزیک دانشگاه شیراز)، محمدسهیل تاتی (مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج)، محمدمهدی ولایتی (مهندسی شیمی دانشگاه نوشیروان بابل)، احمدرضا پاک‌نیت (مهندسی مکانیک دانشگاه بم).


دانشگاه فرهنگیان: علی‌رضا شاهسونی (دانشگاه فرهنگیان شیراز)


سایر رشته‌ها: مهدی کاوه (مدیریت دانشگاه امام صادق تهران)، محمدعلی نقدی (علوم ورزشی دانشگاه باهنر کرمان)

دبیرستان پویندگان
در این دبیرستان  آیدا جوادپور(داروسازی بندرعباس) در ر‌شته پزشکی قبول شده است.

دبیرستان فرزانگان
در این دبیرستان ٣ نفر در رشته پزشکی، ٣ داوطلب در پیراپزشکی و ٤ نفر در دانشگاه فرهنگیان و ٢ نفر در دیگر رشته‌ها قبول شده‌اند.


قبول‌شدگان پزشکی: نازنین کوشش(پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا)، کوثر نقیبی(پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، فاطمه همایونی(داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان)


قبول‌شدگان پیراپزشکی: زهره طهماسبی(فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی کرمان)، فاطمه نقیبی(تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان)، فاطمه مبارکی (تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان)


قبول‌شدگان دانشگاه فرهنگیان: فائزه مبارکی(دانشگاه فرهنگیان شیراز)، فرزانه مبارکی(دانشگاه فرهنگیان شیراز)، سارا جمالی(دانشگاه فرهنگیان شیراز)، فهیمه مظفریان(دانشگاه فرهنگیان شیراز) 


سایر رشته‌ها: فاطمه حق‌شناس (کارشناس تربیت‌بدنی دانشگاه رفسنجان)، زهرا پاک‌نژاد(زیست‌شناسی دانشگاه باهنر کرمان)

دبیرستان فاطمیه
در این دبیرستان ٢ نفر در رشته پزشکی، ٢ دانش‌آموز در رشته پیراپزشکی، ٤ نفر در رشته مهندسی و ٨ نفر در دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند.


قبول‌شدگان ‌پزشکی: زهرا محسن‌زاده (دندان‌پزشکی رفسنجان)، فائزه دیدگاه(پزشکی کرمان)


قبول‌شده پیراپزشکی: فاطمه نیک‌اقبال(بینایی سنجی تهران)، سحر بیگی(هوشبری شیراز)


قبول‌شدگان مهندسی: مهسا طباطبایی(مهندسی پزشکی اصفهان)، فرناز فولادی(مهندسی برق شیراز)، فرناز کمیلی(مهندسی مواد و متالوژی شیراز)، مطهره مهرآرا (مهندسی مواد و متالوژی شیراز)


قبول‌شدگان دانشگاه فرهنگیان: راضیه نوروزی(دبیری ادبیات شیراز)، زهرا مستوری (جامعه شناسی بندرعباس)، فاطمه علی‌زاده (دبیری تاریخ خرم‌آباد)، وحیده شاهسونی (دبیری عربی قم)، انیسه خائف (دبیری جغرافیای تهران)، سعیده مرزبان (دبیری ریاضی شیراز)، زهرا خراسانی (آمورزش ابتدایی کازرون)، مینا کیوانی (آمورزش ابتدایی شیراز)

دبیرستان امام خمینی
در این دبیرستان ٢ نفر در ر‌شته پزشکی و یک دانش‌آموز در پیراپزشکی و ٣ نفر در دیگر رشته‌ها قبول شده‌اند.


قبول‌شده پزشکی: سروش سروش‌نیا (داروسازی یزد)، افشین آزادی(پزشکی آزاد مشهد)


قبول‌شده پیراپزشکی: علی‌رضا برهانی (پرتوشناسی اصفهان)


سایر رشته‌ها: امیرحسین رشیدی (علوم تغذیه اصفهان)، علی پاسخ (علوم تغذیه شیراز)، سعید پاسخ (علوم تغذیه شوشتر)


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها