تعداد بازدید: ۱۳۸۰
کد خبر: ۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ - 2019 28 November
دکتر مسعودی:
دولت توانایی کنترل گرانی ها را ندارد
به گزارش هورگان: نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ بنزین را غیر کارشناسی خواند و اعلام کرد که دولت توانایی کنترل گرانی‌ها را ندارد.

دکتر اصغر مسعودی در روز پنجشنبه ۷ آذرماه گفت: رهبر انقلاب از طرح‌های کارشناسی حمایت کردند. ایشان در ارتباط با اقتصاد مقاومتی هم صحبت‌هایی نمودند و گفتند که ما نباید متکی به نفت باشیم. ایشان در ارتباط با مبارزه با قاچاق هم سخنانی داشته‌اند؛ همچنین در ارتباط با وجدان کاری هم سخن گفته‌اند.

چرا فرمان ۸ ماده‌ای رهبری در ارتباط با فساد را جدی نمی‌گیرید؟

متأسفانه در روز گذشته سرویس‌های مدارس، فرزندان را به منزل نیاوردند. قیمت اجناس در بازار هم روند صعودی به خود گرفته است. ما بر این باور هستیم که انقلاب ما انقلاب محرومان است؛ باید ایستادگی کرد، مقاومت کرد و این را قبول داریم که مقاومت و ایستادگی هزینه‌اش کمتر از تسلیم خواهد بود، اما جمله حضرت امام(ره) را نباید فراموش کنیم: «همین مردمی که شما را بر مسند نشاندند، ممکن است فاتحه شما را بخوانند.»

حاکمان باید با مردم صادق باشند و وضعیت کشور برای مردم تبیین کنند و با مردم رو راست باشند. من یک سؤال از سران قوا دارم؛ اگر این طرح کارشناسی بوده پس چرا اینقدر مردم مخالف طرح هستند؟
کسانی که بانک را به آتش می‌کشند جزو اراذل و اوباش هستند اما آنهایی که مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند اراذل و اوباش نیستند! باید بررسی شود که آیا این تصمیم سران قوا کارشناسی شده بوده یا خیر؟ چرا به یکباره قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؟ ما می‌توانستیم قیمت آن را ۲ هزار تومان و سهمیه را بیشتر کنیم و یا اینکه می‌توانستیم اول پول یارانه را اضافه نماییم.

سوابق نشان می‌دهد که با پرداخت پول، اجناس هم گران خواهد شد. باید دولت کاری کند تا قیمت سایر اجناس افزایش پیدا نکند.

اما من بر این باورم که دولت توان این را ندارد، مجلس باید دولت را متعهد کند تا هیچ جنسی گران نشود.

چرا این طرح  با یک سال و نیم تأخیر اجرا می‌شود. باید دولت ظرف سالیان گذشته این طرح را اجرایی می‌کرد.

وقتی ما قیمت بنزین را با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم باید درآمد محرومان، کارگران و کارمندان را هم با سایر کشورها مقایسه کنیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها