تعداد بازدید: ۱۱۹۷
کد خبر: ۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ - 2019 18 November
جلسه ستاد بحران به ریاست معاون فرماندار و با موضوع آمادگی ادارات و سازمانها برای فصل بارندگی در فرمانداری تشکیل شد.
عابد نعمتی، هورگان: در این جلسه که صبح یکشنبه 26 آبان برگزار شد، ابتدا مراد هدایت معاون فرماندار بر آمادگی همه ادارات و سازمانها برای پیشگیری و کنترل حوادث و خسارتهای ناشی از بارندگی تأکید کرد. 

وی به موارد زیر نیز اشاره کرد:

- بخش خصوصی موظف است در مواقع بحرانی و یخبندان به کمک بیاید و بخش دولتی نیز لیست ماشین‌آلات خود را به روز رسانی کند. 

- همه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بخش صنعتی با کمک رئیس اداره صمت در زمان بحران استفاده شود.

- آموزش و پرورش همکاری لازم را در مورد سیستم گرمایشی و گاز با اداره گاز انجام دهد.

- ادارات نسبت به بازدید ساختمان اداری و بیمه اموال منقول و غیرمنقول اقدام کنند.

- شهرداران و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن هماهنگی با اداره برق و بخشداران، پاکسازی و لایروبی آبروها و هرس درختان را انجام دهند.

- منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و منابع آب از گورابهای حوزه مدیریت خود بازدید و آن را رفع نقص کنند. منابع طبیعی با توجه به مشکلات پیش آمده در سالهای قبل، در خصوص ایمن‌سازی گوراب برنجزاراقدام نماید. چرا که هم مشکل شیب دارد و هم در زمان سیلاب، امکان بستن شیر آن وجود ندارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد، این اداره باید پاسخگو باشد.

- هواشناسی به طور دائم وضعیت آب و هوایی را رصد  و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز برای تأمین سوخت ادارات اقدام کند.

- اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن آماده‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات، نسبت به دپو شن و نمک در مناطق حادثه‌خیز آمادگی داشته باشد.‌

- اداره گاز ذخیره سوخت مورد نیاز را در دستور کار قرار دهد.

- هر اتفاقی که در اثر سهل‌انگاری و کوتاهی اتفاق بیفتد، به نسبت تقصیر و کوتاهی در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود.

*****

سپس اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و اقدامات خود در این خصوص پرداختند:

برومند بخشدار قطرویه: 

- گوراب شماره 4 ریزاب حداکثر تا یک هفته آینده ترمیم و مشکلات گورابهای قطاربنه و بنه‌کلاغی نیز برطرف می‌شود.

- شهرداری قطرویه نیز ترمیم سیل‌بند و لایروبی را انجام داده است.

در ادامه جلسه، فرغت شهردار نی‌ریز اظهار داشت: «لایروبی در سطح شهر انجام شده، مگر جاهایی که نیاز به تعمیر اساسی دارد. اما مشکل اصلی ما گازوئیل است. در زمان بحران، ما همیشه در نوک پیکان مبارزه، ولی فاقد ذخائر گازوئیل هستیم.  سهمیه هم به اندازه نیاز و به موقع تحویل نمی‌شود. شهریور ماه امسال فقط 6 هزار لیتر گرفتیم؛ در صورتی که مصرف ماهیانه ما 18 هزار لیتر است.»

وی در ادامه، شماره تلفن حاجی‌محمدی معاون خدمات شهری (09173326877)، پیوندی مسئول واحد عمران (09177318324)، خیراندیش مسئول واحد آتش‌نشانی (09177328065) و همچنین شماره 5320 شهرداری نی‌ریز را اعلام کرد که به گفته او به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مشکلات پیش آمده هستند.»

بصیری مدیر جهاد کشاورزی ارسال اطلاعیه‌های هواشناسی در فضای مجازی، برگزاری کلاسهای آموزشی سرکشی از حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و پیگیری لازم در خصوص استفاده از امکانات شهرستان را از جمله اقدامات این مدیریت برشمرد.

شاهسونی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان داشت: «شن و نمک لازم برای مقابله با یخبندان جاده‌ها ذخیره و دپو شده و تمیز کردن دهانه پلها 90 درصد انجام شده است. ماشین‌آلات و اکیپهای راهداری هم به شکل آماده‌باش هستند.»

وی افزود: «تعداد ماشین‌آلات ما با توجه به وجود 7 گردنه برفگیر کم است و با وجود فرسودگی، کارایی زیادی ندارند. پراکندگی مسیرها هم زیاد است. اگر سازمانهای دیگر ماشین‌آلاتشان را در مواقع بحرانی در اختیار ما قرار دهند، ما هم می‌توانیم ماشین‌آلاتمان را در مواقع غیر بحرانی به آنها بدهیم.»

ره‌فرسا رئیس صمت تأکید کرد مکاتبات لازم با همه واحدهای صنعتی انجام شده و همه آماده‌اند تا در صورت لزوم امکاناتشان را در اختیار بگذارند.


تاب شهردار آباده طشک گفت: «ما جلسه ستاد بحران را تشکیل داده‌ایم. پاکسازی جداول و هرس درختان انجام و پلها تعمیر شده است. بچه‌های آتش‌نشان هم مستقر هستند. اما دو پل از طرف ورودی نی‌ریز و خواجه‌جمالی داریم که وضعیت خوبی ندارند. مسأله گازوئیل را هم باید مازاد بر سهمیه در نظر بگیرند تا کم نیاوریم.»

در ادامه شمسی شهردار مشکان عنوان داشت: «اقدامات مورد نیاز انجام شده. اما مسکن مهر مشکان کنار رودخانه فصلی است که اگر پل مناسبی نداشته باشد، ارتباطش قطع می‌شود. »

کچویی، رئیس اورژانس درخواست وجود مینی‌بوس در همه بخشها برای در راه ماندگان و بیماری‌ها کرد و احمدی رئیس هلال‌احمر گفت: «ما همیشه مشکل تقسیم وظایف داشته‌ایم. باید با شهرداری جلسه‌ای بگیریم و در مواقع بحران هماهنگ باشیم.»

ولی‌زاده، مدیر آموزش و پرورش، نی‌ریز را اولین شهرستانی دانست که قرار است بخاری نفتی در هیچ کدام از مدارس آن استفاده نشود. 

وی به لزوم تأمین اعتبار برای انجام مانور زلزله سالیانه اشاره کرد.

سپس نماینده پلیس راه خواستار هماهنگی و نوبت‌بندی جرثقیل‌های نی‌ریز در زمان حادثه شد.

حیدری رئیس منابع آب به سه گورابی که قبلاً در شهرستان دچار مشکل شده اشاره کرد: «‌گوراب ریزاب تا اواخر هفته آیتده مشکلش حل می‌شود. گوراب پلنگان به دلیل کمبود اعتبار چندین ماه است کار ترمیم آن راکد شده و گوراب صالح‌آباد که سال گذشته ورودی آن مسدود شد؛ هر چند اهالی درخواست دارند باز شود که باید مراقب بود این کار خودسرانه انجام نشود.»

رئیس اداره هواشناسی بارندگی این هفته را پراکنده و کمتر از 10 میلیمتر پیش‌بینی کرد و هشدار دارد احتمال سرماسوزک و یخبندان هم وجود دارد.

یاراحمدی، رئیس راه و شهرسازی نیز گفت: «مسیر سیل در اراضی کشاورزی ریزاب تغییر و اراضی 10 چاه را نابود کرده و آب وارد زمینهای کشاورزی می‌شود که باید برای آن فکری کرد.»

لاجوردی، رئیس آبفا روستایی عنوان داشت: «ما در مورد بحران بنزین دچار مشکل شده‌ایم. آبفا روستایی همه کارش را بخش خصوصی انجام می‌دهد و آبدار برای کوچکترین کار باید چند کیلومتر حرکت کند که این مستلزم تأمین سوخت و بودجه است. »

در پایان، هدایت با بیان این که هر جراحی درد بعد از آن را دارد، به مدیران گفت که هیچ مسئولی تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستان را ندارد و باید برای اموال و امکانات خود نگهبان بگذارد تا دچار خسارت نشود.

وی از همه کسانی که در جریان آتش‌سوزی پنجشنبه هفته گذشته در انبار تعاون روستایی همکاری کرده بودند، تشکر کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها