تعداد بازدید: ۲۱۰۸
کد خبر: ۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ - 2019 25 September
پنجمین شب شعر بزرگ عاشورا همزمان با شهادت امام زین العابدین(ع) شامگاه چهارشنبه ۳ مهر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد نی‌ریز برگزار شد.
بیتا فسایی، هورگان: پنجمین شب شعر بزرگ عاشورا همزمان با شهادت امام زین العابدین(ع) شامگاه چهارشنبه ۳ مهر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد نی‌ ریز برگزار شد.

این آئین ادبی با حضور شاعران استانی و شهرستانی از جمله تهران، شیراز، داراب، گراش، آباده و دیگر شهرهای استان فارس و جمعی از مسئولان محلی و حضور پرشور مردم برگزار شد.

در این آئین مذهبی 20 نفر از شعرای آئینی از جمله شاعر کشوری احمد بابایی به سرایش اشعار خود در مدح نهضت عاشورا و امامان شهید پرداختند.

محمد جواد نصیرزاده درمورد چگونگی برگزاری این مراسم گفت:« پس از فراخوان برگزاری شب شعر، ۵۵ قطعه شعر به دبیرخانه رسید و مورد بررسی هیئت داوران قرار گرفت که در نهایت  ۲۰ شعر برگزیده شد که امشب در این مجلس توسط سرایندگان قرائت گردید.»

نصیرزاده همچنین افزود :«در میان تمامی هنرها شعر بیشترین اثر را در فرهنگ جامعه دارد و همانطور که میدانیم مقام معظم رهبری نیز همواره بیشتر وقت خودشان را در اختیار شعرا قرار می دهند.»

رونمایی از آثار اجرا شده توسط ۳ هنرمند خطاط و نقاش، اجرای مراسم دمام زنی و نوحه سرایی از دیگر برنامه های این آئین بود.










نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها