تعداد بازدید: ۱۳۶۰
کد خبر: ۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 2019 17 September
کتاب" دفاع مقدس در آینه رمان نوجوان امروز" که به اهتمام دکتر آرزو حقیقی توسط حوزه هنری فارس انتشار یافته است، رونمایی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز، کتاب" دفاع مقدس در آینه رمان نوجوان امروز" که به اهتمام دکتر آرزو حقیقی توسط حوزه هنری فارس انتشار یافته است روز چهارشنبه 3 مهر ماه راس ساعت 5 عصر و همزمان با هفته دفاع مقدس، با حضور رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و مقامات استانی در محل آرامگاه استاد میرزا احمد نی ریزی رونمایی خواهد شد.

خانم حقیقی پژوهشگر نی ریزی درباره چاپ این کتاب گفت: ادبیات همواره در خدمت مقاهيم تعليم و تربیت و انسان سازی و پویایی جامعه بوده است ،خصوصا ادبیات پایداری که رسالت دفاع از ارزش های دینی، ملی و انقلابي را به دوش می کشد و آیینه ای در جهت نشان دادن بخش مهمی از تاریخ معاصر و حماسه سازی ملت ایران است. لذا بررسی دیدگاه نویسندگان کتابهای کودک و نوجوان به هشت سال جنگ عراق با ایران و چگونگی انتقال مفهوم مقدس بودن به دفاع ملت ایران در برابر جنگ تحمیلی به نوجوانان امروز که از آن دوران فاصله زمانی زیادی دارنده کاری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: در این پژوهش کتاب های رمان مربوط به ادبیات پایداری که جهت نوجوانان در چند سال اخیر به عنوان مجموعه رمان نوجوان امروز نوشته شده از منظر روانشناسی رشد نوجوان مورد دقت نظر قرار گرفته و میزان شناخت مخاطب نیازهایش و استدلال، نویسندگان جهت اطلاق دفاع مقدس و انتقال این مفهوم به نسل جدید مورد بررسی واقع شده است.

دکتر حقیقی که تا کنون چهار کتاب به چاپ رسانیده است، این  پژوهش را با حمایت حوزه هنری فارس در قالب کتاب" دفاع مقدس در آینه رمان نوجوان امروز" در پنج فصل گرد آوری و در 178 صفحه، توسط انتشارات پرتو رخشید شیراز ارائه کرده است.

گفتنی است این آیین با همکاری نهادها و ارگانهای دولتی شهرستان برگزار خواهد شد و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها