تعداد بازدید: ۱۴۸۰
کد خبر: ۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 2019 16 September
مسعودی مطرح کرد:
نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس از تعدیل ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه "رینگ اسپرت نور نی‌ریز" در پی نوسانات ارزی خبر داد.

  به گزارش هورگان علی اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در  گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره مشکلات کارخانه "رینگ اسپرت نور نی‌ریز"، گفت: در حال حاضر تمامی کارخانجات نی‌ریز با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند علیرغم اینکه حدود 80 درصد رینگ اسپرت ایران خودرو در نی‌ریز تولید می‌شود اما مواد اولیه موردنیاز برای تولید این محصول باید از خارج از کشور تامین شود.

مواد اولیه تولید رینگ اسپرت از آلمان وارد کشور می‌شود

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد اولیه تولید رینگ اسپرت از آلمان وارد کشور می‌شود، افزود: در صورتی که این مواد با ارز دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد از یک سو ظرفیت تولید افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر اشتغال موجود حفظ می‌شود.

علیرغم تذکرات بسیار به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارسال نامه‌های متعدد، تامین مواد اولیه موردنیاز رینگ اسپرت نور نی‌ریز مورد بی‌توجهی این وزارتخانه قرار گرفته است

وی با بیان اینکه نوسانات ارزی موجب تعدیل 200 نفر از کارگران کارخانه رینگ اسپرت نی‌ریز شد، اظهار کرد: سرمایه گذاران این کارخانه تاکنون تسهیلاتی دریافت نکردند و خود به تنهایی کارخانه را اداره می‌کنند بنابراین در صورتی که مواد اولیه در اختیار این کارخانه قرار گیرد نه تها می‌توانند ظرفیت تولید را افزایش دهد بلکه زمینه اشتغالزایی بیشتر نیز فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علیرغم تذکرات بسیار به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارسال نامه‌های متعدد، تامین مواد اولیه موردنیاز رینگ اسپرت نور نی‌ریز مورد بی‌توجهی این وزارتخانه قرار گرفته است.

انتقاد از معطلی مواد اولیه موردنیاز تولید در گمرگات

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید رینگ اسپرت چندین ماه در گمرک معطل می‌ماند و در برخی موارد اقدامی برای ترخیص آنها انجام نمی‌گیرد، ادامه داد: حدود 500 کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند که به دلیل نبود مواد اولیه 200 نفر از آنها تعدیل شدند، حال آنکه می توان با حمایت از این واحدهای تولیدی زمینه داخلی سازی را فراهم کرد.

منبع: خانه ملت

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
Germany
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
کاش در مورد حقوق و مزایا کامل هم که بهمون نمیدن تو همین کارخونه صحبت میکردین
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها