تعداد بازدید: ۱۲۴۵
کد خبر: ۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ - 2019 15 September
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز با بیان این که بیشتر مردم ایران از کار تولیدی دورند، گفت: «بانکها آنقدر تولیدکننده را می‌دوانند که بیچاره می‌شوند».
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 22 شهریور،  با بیان این مطلب گفت: «یک مدیریت جامع و همه‌جانبه نیست که مردم را به کار وادارد و اگر کسی بخواهد تولید کند، آنقدر دست و پای او را می‌بندند که دست از کار می‌کشد. مخصوصاً این بانکها که اگر می‌خواهند وامی به تولید کننده بدهند، آن قدر او را می‌دوانند که بیچاره می‌شود.»

ایشان اضافه کرد: «ما نان‌خور زیاد کردیم؛ اما تولیدکننده کم. نیروهای مولد در کشور ما کم است. از طرفی مسأله قاچاق و واردات بی‌رویه باعث می‌شود تولید داخلی رونق نگیرد. چرا وزارت صمت اجازه می‌دهد این کالاها وارد شود و به تولید داخلی ضربه بزند؟ واردات بی‌رویه و قاچاق، یعنی شکست تولید داخلی و بیکار کردن کارگران ایرانی.»

خطیب جمعه نی‌ریز ادامه داد: «مدیریت ضعیف است. باید مدیریت باشد که کشور را به پیش ببرد. رونق تولید با حرف نمی‌شود».

عضو خبرگان رهبری عنوان داشت: «برخی چند شغل دارند، حقوق‌های نجومی می‌گیرند و غارت می‌کنند و از آن طرف جوانها سرگردان هستند. کار باید دست جوانهای مؤمن و با استعداد باشد تا کشور پیش برود».

آیت‌ا... فقیه در جایی دیگر به سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق با همراهی 18 کشور دنیا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: «آنها خیال کردند حکومت نوپای ایران قدرت دفاع از خود ندارد؛ اما مردم شجاع ایران 8 سال ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان کم شود. حال جایگاه ایران به جایی رسیده که آمریکا به ناخدای هندی کشتی ایرانی باج می‌دهد تا کشتی را به سمت آنها هدایت کند و او هم نمی‌پذیرد. این نهایت ذلت آمریکا است. ملت ایران از مبارزه خسته نخواهند شد؛ بلکه آنها باید خسته شوند، دست از جنایاتشان بردارند و بدانند زمانه قلدری و فشار گذشته است».

امام جمعه نی‌ریز راه نجات ملتهای ستم‌دیده را تبعیت از سیدالشهدا و نترسیدن از مرگ عنوان کرد و هراس دشمنان از حزب‌ا...، انصارا... یمن، حشدالشعبی عراق و... را زائیده فکر اباعبدا...الحسین(ع) و نتیجه عاشورای سال 61 مهشیدی دانست.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها