تعداد بازدید: ۱۷۲۰
کد خبر: ۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ - 2019 09 September
مراسم عصر تاسوعای حسینی + تصاویر
امام جمعه نی‌ریز در مراسم عصر تاسوعای حسینی، قیام امام حسین را برای اصلاح جامعه و زنده کردن اسلام دانست و گفت: «حکومت اسلام، حکومت ظلم و دیکتاتوری نیست.»
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه که در جمع عزاداران حسینی و در محوطه مسطح شده روبروی گلزار شهدا سخنرانی می‌کرد، با بیان این که اسلام مخالف تبعیض است، اظهار داشت: «تفاوتهای بیجا غلط است. دولت بداند کشور اسلامی است و باید با تمام وجود به مردم کمک کند. اما اقتصاد خراب و پول ملی بی‌ارزش شده است. دولت و قوای ثلاثه حالا بعد از ۴۰ سال نشسته‌اند و می‌گویند می‌خواهیم ساختار اقتصادی را اصلاح کنیم. 40 سال خواب بودید؟ کجا بودید؟ با اقتصاد مقاومتی و تولید، به فکر مردم و آبادی کشور باشید.»

ایشان اضافه کرد: «مسئولان نظام و سران کشور باید کار مردم محروم را آسان و مشکلات آنها را حل کنند. اما حالا حقوق‌ها در کشور تبعیض‌آمیز و تفاوتها بیجا است؛ آن هم با این پولی که دیگر ارزش ندارد. متأسفانه به جای ترقی، عقب‌گرد کرده‌ایم.»

آیت‌ا... فقیه با بیان این که خلافت اسلامی با دیکتاتوری و آدم‌کشی نمی‌شود، عنوان داشت: «وظیفه امام حسین(ع) بود که در آن محیط خفقان علیه ظلم قیام و راه را برای مردم باز کند. حق را بیان کند تا مردم بیدار شوند؛ کما این که بیدار شدند و قیامهای مختلف، بساط بنی‌امیه را برچید. اما وظیفه ملت ایران هم که ۴۰ سال است طاغوت را سرنگون و اسلام را حاکم کرده، این است که امروز با عمر سعد و یزید زمان بجنگد. با آمریکا و اروپا مبارزه و اسلام را آبیاری کند.»

ایشان جلسه عصر تاسوعا و عاشورای نی‌ریز را سنتی دانست که از قدیم در این شهر انجام می‌شود.

آیت‌ا... فقیه گفت: «بهتر است این مراسم ثبت ملی شود تا همه بدانند مردم همیشه حسینی بوده‌اند و همه محلات یکجا کنار هم سینه می زنند. این نماد باید محفوظ بماند.»










نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها