تعداد بازدید: ۲۱۹۳
کد خبر: ۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ - 2019 06 September
بابک دین‌پرست معاون اقتصادی وزیر کشور امروز جمعه ۱۵ شهریورماه از پروژه‌های شاخص شهرستان نی‌ریز بازدید کرد.
به گزارش هورگان: وی که به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین مسعودی نماینده مجلس قرار بود از پروژه‌های اقتصادی نی‌ریز بازدید کند در ابتدا از پروژه چهار بانده نی‌ریز- سیرجان بازدید کرد.

فرزاد جمشیدی سرپرست اداره کل‌ راه و شهرسازی استان فارس در این بازدید مسیر چهار بانده فسا، استهبان، نی‌ریز، قطرویه و سیرجان را 260 کیلومتر اعلام کرد و گفت: کل پروژه با پیشرفت ۶۴ درصدی روبرو است اما گردنه لای‌رزکه حادثه اتوبوس سربازان در آن رخ داده است با پیشرفت ۹۰ درصدی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه تقسیم اعتبارات بین استانی ما بین کرمان و فارس نامناسب است گفت: علی رغم اینکه ۲۰۰ کیلومتر از این مسیر  در استان فارس و ۶۰ کیلومتر در استان کرمان قرار دارد اما تخصیص اعتبار برای فارس۶۰ درصد و برای کرمان ۴۰ درصد می‌باشد.

معاون وزیر در همانجا دستور پیگیری اصلاح این مسئله را داد.

همچنین در این بازدید اعلام شد که پیمانکار علی‌رغم طلبی ۴۰ میلیارد تومانی کار را رها نکرده و کماکان فعال است.

در ادامه بازدید کنندگان به کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز رفتند. در آنجا فرماندار با اعلام اینکه چرا در منطقه اکتشافی بهرام‌گور شهرستان‌های خرامه، کوار و سیرجان سهم دارند اما فولاد غدیر نی‌ریز سهمی ندارد گفت: بدون تردید اگر مرحله اکتشاف انجام شود بعد از آن بهره‌برداری نیز به آنها داده می‌شود که حمیدرضا ایزدی مدیرکل صمت استان فارس با رد این مسئله گفت: این‌ها تنها کار اکتشاف را انجام می‌دهند و مسئله بهره‌برداری از آن موضوع دیگری است که تا مرحله اکتشاف آن مشخص نشود به هیچ کس واگذار نخواهد شد و این شرکت‌هایی که نام برده می‌شود فعلاً در مرحله پی جویی و اکتشاف قرار دارند.

در این جلسه اعلام شد که پیگیری‌های لازم برای مشکلات فولاد غدیر از جمله تأمین گندله، تسریع در تکمیل فولادسازی و احداث گندله و بررسی اختصاص پهنه معدنی پیگیری شود.

یدالله رحمانی معاون اقتصادی استانداری فارس در این جلسه گفت: برای کارخانه‌های نی‌ریز، کوار و خرامه تأمین منبع شده است و دغدغه‌ای برای پهنه این کارخانه‌ها وجود نخواهد داشت.

حمید یزدان‌پناه  بر احداث گندله‌سازی در نی‌ریز تأکید کرد و معاون وزیر وعده داد  تا حد ممکن مشکلات پیش روی این مسئله را برطرف کند.

هیئت بازدیدکننده در ادامه به سنگبری برلیان مراجعه کردند.

مشکل این کارخانه به گفته مدیران عامل آن نبود مواد خام و سرمایه در گردش بود که در این ارتباط اعلام شد اقداماتی برای کم کردن وثیقه‌های بانکی و همچنین پیگیری برای اختصاص وام ۱۲ درصد برای کارخانه در دست بررسی قرار می‌گیرد هرچند معاون وزیر گفت: نمی‌توان برای هر کارخانه سنگبری یک پهنه معدنی اختصاص داد؛ضمن اینکه این شرکت دارای دو پهنه معدنی می‌باشد.

البته مدیران شرکت اعلام کردند که پهنای معدنی در حال حاضر با مشکل افت کیفیت روبرو است و به صورت نیمه فعال کار می‌کند که در این ارتباط بنا شد وضعیت معادن سنگ مرمریت این شرکت توسط صنعت و معدن فارس و فرمانداری نی‌ریز بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار نی‌ریز در حاشیه این بازدید با گلایه شدید از اینکه مدیران پروژه‌ها و کارخانه‌های بازدید شده در این سفر حضور نداشتند گفت: اینکه معاون وزیر کشور برای بررسی مشکلات مراجعه می‌کند اما مدیران این شرکت‌ها حداقل ارزش و اهمیتی برای کار خود قائل نیستند تا در این بازدید حضور یابند و از حق خود دفاع کنند،  جای گلایه دارد.

گزارش کامل این سفر در شماره 24 شهریورماه نی‌ریزان فارس به چاپ خواهد رسید.








غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
كاش مسئولين محترم پاسخ بدن كه به چه دليلي براي سنگبري برليان تسهيلات دوازده درصد اختصاص داده ميشه ولي امثال ما براي راه اندازي يك طرح صنعتي مشابه ولي در ابعاد كوچك تر نزديك به سه سال هست كه براي دريافت تسهيلات ١٨ درصدي التماس ميكنيم ولي باز هم به جايي نرسيديم؟!
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها