تعداد بازدید: ۲۳۸۲
کد خبر: ۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ - 2019 12 August
شامگاه یکشنبه بیستم اَمرداد از خبرنگاران در محیط آرامگاه احمد نی‌ریزی با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی تجلیل شد.
به گزارش هورگان: در این مراسم برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار را پل ارتباطی بین مردم و مسئولین برشمرد و این روز را به آنان تبریک گفت.

در ادامه پیام دکتر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز- استهبان قرائت شد.

برنامه با اجرای گروه موسیقی خنیاگر ادامه یافت.

سپس جمعی از خبرنگاران به مسائل و مشکلات حوزه خود پرداختند.

غلامرضا متقی‌پیشه پیشکسوت حوزه خبرنگاری با برشمردن تفاوت‌های رسانه‌ای نسبت به زمانی که او در روزنامه جمهوری اسلامی کار خبری می‌کرده اعلام کرد که در حال حاضر فضای مجازی فرصت را از خیلی‌ها گرفته و مسئولیت روزنامه‌نگاران را بیش از پیش سنگین کرده است.

غلامرضا شعبانپور دیگر فعال حوزه رسانه با اعلام اینکه ۱۸۲ سال از سابقه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در ایران می‌گذرد ابراز امیدواری کرد چه در ایران و چه خارج از ایران روزنامه‌نگاری در بند نباشد. وی گفت: بدترین شکل ممکن، زندانی کردن خبرنگار است. هیچ چیز بدتر از این نیست که دهان خبرنگار را ببندیم.

مدیرمسئول نی‌ریزان فارس در ادامه سابقه مطبوعات در نی‌ریز را ۱۹ ساله خواند و با برشمردن رسانه‌های زیر نظرش همچون عصر نی‌ریز، نی‌ریزان فارس، نی‌تاک، و پایگاه خبری تحلیلی هورگان آنها را دارای یک مؤسسه مطبوعاتی به نام «فارس پژواک نی‌ریزان» دانست و با ابراز خوشحالی از اینکه در کنار این مجموعه رسانه‌ای، رسانه‌های دیگری نیز در شهرستان فعالیت دارند گفت: جامعه نوین امروزی جامعه سنتی دیروز نیست و برای پیشبرد امور مسئولان نیازمند رسانه‌ها هستند.

غلامرضا شعبانپور با بیان اینکه خبرنگاران با چالش‌های عمده‌ای روبرو هستند گفت: امروز مسئولان ما جایگاه خبرنگار، مطبوعات و اطلاع رسانی را نمی‌دانند؛ بارها شنیده‌ایم که می‌گویند چرا باید به سؤالات مردم پاسخ داد؟

وی با دسته‌بندی کردن مسئولان گفت: یکسری از مسئولان پاسخگو هستند اما خودشان پیشرو نیستند و روابط عمومی‌هایی در حد پایین دارند ولی وقتی ما به آنها مراجعه می‌کنیم و به راحتی پاسخگوی ما هستند. برخی از مسئولان لزوم رسانه و آنلاین بودن را به خوبی می‌فهمند و سعی می‌کنند رابطه‌اشان را با خبرنگاران قطع نکنند و اندکی از مسئولان هم به شدت رسانه گریز هستند.

در جامعه‌ای که شکاف نسلی بیش از پیش زیاد است و دنیای امروز را نمی‌توان با پنج سال پیش مقایسه کرد مدیر باید بداند که در کجا مدیریت می‌کند و خود را نسبت به مسائل و وقایعی که می‌گذرد آنلاین کند و روی آنتن باشد.

امروز دیگر حتی روزنامه هم به‌روز نیست امروز لحظه‌نامه‌ها خود را به پیش می‌برند. چگونه یک مسئول می‌تواند بدون حمایت رسانه‌ای کار کند؟ 

این فعال حوزه رسانه با برشمردن مواد قانونی اعلام کرد که هیچ کس  نمی‌تواند به خبرنگار بگوید که چه بنویسد و چه ننویسد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که خبرنگار نه تسلیم، نه تهدید، نه فریب و نه تطمیع شود.

شعبانپور با برشمردن مشکلات خبرنگاران به مسئله بیمه آنها اشاره کرد که امروز با چالشی جدی روبرو است.

کمبود کاغذ دومین مسئله‌ای بود که مدیر مسئول نی‌ریزان فارس بدان پرداخت.

رسول کردگاری خبرنگار صدا و سیما از اینکه به دلیل تهیه مشکل گزارش کمبود آب روستای دهمورد سه بار او را به دادگاه کشانده‌اند ابراز گلایه کرد.

فتاح پور سردبیر هفته نامه صبح پارس با تجلیل از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که او تا کنون با آنها کار کرده است گفت: برخی از مسئولان توقع دارند تا ما حقایق را نبینیم و نگوییم. آنها می‌خواهند بگوییم ماست سیاه است. عملکرد برخی ادارات مناسب نیست و بر خلاف تصرف تصورات نه همه چیز آرام است و نه ارباب رجوع خوشبخت!

عسکر یاراحمدی خبرنگار ایرنا  بر لزوم فعال بودن بیش از پیش روابط عمومی‌ها تأکید کرد.

امین رجبی سردبیر نی‌ریزان فارس و مدیر مسئول ماهنامه نی‌تاک با بیان اینکه مسئول یعنی کسی که مورد سؤال واقع می‌شود از مسئولان خواست تا بیش از پیش پاسخگوی مردم باشند.

وی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را یکی از مسئولانی دانست که الگوی مناسب رسانه‌ای است. او گفت: آقای ظریف با یک رشته توئیت‌ها تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و آنها که تحمل او را نداشتند باب دیپلماسی را بستند و ظریف را تحریم کردند.

فرماندار نی‌ریز پس از شنیدن سخنان خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و فرارسیدن عید سعید قربان یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

حمید یزدان‌پناه با تلخ قلمداد کردن وجود مسئولان رسانه‌گریز گفت: برخی از آنان سعی می‌کنند وقتی چهره یک خبرنگار را می‌بینند کمی پرهیز کنند. بحث اطلاع رسانی و دسترسی به اطلاعات پذیرفته شده است و اگر مسئولی فرصتی ندارد این وظیفه روابط‌عمومی‌ها است تا بتوانند پاسخگوی مردم و خبرنگاران باشند؛ یک روابط عمومی باید بازوی پرتوان یک مسئول و اداره باشد.

وی با اشاره‌ای کوتاه به مسائل و مشکلات مطرح شده توسط خبرنگاران به اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری پرداخت و به دو نکته اشاره کرد: برای جذب مخاطب نباید مطالب مسئولان گزینشی انتخاب شود و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرد. دومین مسئله حریم خصوصی افراد است و باید حرمت این حریم را نگه داریم. ما نباید برای خنده خود گریه فردی را شاهد باشیم.

عالی‌ترین مقام دولتی شهرستان در پایان با برشمردن عملکرد دولت شش ساله تدبیر و امید گفت: در این دولت ۱۱۶۰۰ رسانه مجوز گرفته‌اند و این نشان دهنده اعتقاد دولت به فضای پاسخگویی است هر چند ناملایماتی از طریق همین رسانه‌ها به مردم اعمال می‌شود.

در پایان از خبرنگاران نمونه شهرستانی تجلیل به عمل آمد و صرف شام پایان بخش این مراسم بود.

تجلیل از خبرنگاران با پیشنهاد فرمانداری نی‌ریز و تلاش این فرمانداری، شورای شهر، شهرداری نی‌ریز، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی اجرا شده بود.

















نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها