تعداد بازدید: ۱۳۴۹
کد خبر: ۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ - 2019 06 August
پنجاه و یکمین نشست از سلسله نشست‌های «برخوان سعدی» در نی‌ریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز، پنجاه و یکمین نشست از سلسله نشست‌های «برخوان سعدی» در نی‌ریز، زیر نظر انجمن فرهنگ و ادب شیراز و با مشارکت بنیاد سعدی شناسی و همکاری اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نی‌ریز، این هفته شنبه 12 مردادماه 98 به میزبانی شورای اسلامی شهر نی‌ریز در محل سالن شورای شهر نی ریز برگزار شد.

در این نشست که با حضور پررنگ اساتید و سعدی پژوهان و سعدی دوستان و مسئولین شهرستان برگزار شد، محمدجواد خرد به ارائه سخنانی تحت عنوان «شاگردی معلمان در محضر سعدی» پرداخت.

این فرهنگی و دانش‌آموخته ادبیات فارسی، با استناد به بوستان و گلستان به بررسی درس‌هایی سعدی برای معلمان پرداخت. وی اولین قدم در معلمی را تهذیب دانست و تهذیب را برای تأثیر کلام معلم بر شاگرد مهم و اساسی دانست.

همچنین وی در ادامه کلام خود بابیان حکایتی از سعدی، محبت را از اصول تعلیم تربیت برشمرد. انتقادپذیری، تبعیض قائل نشدن و ... از جمله مواردی بود که توسط محمدجواد خرد برای معلمان و معلمی از زبان سعدی برشمرده شد.

در این نشست، مسعود لایقمند ریاست شورای اسلامی شهر نی‌ریز در سخنانی پشتیبانی و همراهی شورای شهر را با برنامه‌های فرهنگی شهر اعلام داشت .

نشست این هفته علاوه بر حضور اساتید و دوست داران سعدی، میزبان محمدعلی پیشاهنگ پژوهشگر و فرهنگی پیشکسوت نی‌ریزی بود. همچنین غزلیاتی از سعدی توسط خانم ابراهیمی خوانده شد.

در ادامه سید احمد موسوی مقدم مسئول برگزاری جلسات« برخوان سعدی» در نی‌ریز ضمن تشکر از آقای مسعود لایقمند ریاست شورای سلامی شهر نی ریز و حمید پریش عضو شورای شهر، همراهی و همدلی مسئولین شهر را با نشست‌های« برخوان سعدی» در نی‌ریز را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کردند، سپس به بیان نکاتی ادبی و علمی درباره غزلیات خوانده‌شده در جلسات قبل پرداختند.

در پایان اعلام شد نشست هفته آینده« برخوان سعدی» در نی‌ریز (19 مرداد ماه 98) میزبان اساتید دانشگاه شیراز خواهد بود.

گفتنی است جلسات« برخوان سعدی» در نی‌ریز روزهای شنبه هر هفته ساعت 18 برگزار می‌گردد. محل دائمی این نشست‌ها در سالن زنده‌یاد رجبی، واقع در بولوار سرداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز می‌باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها