تعداد بازدید: ۲۷۱۱
کد خبر: ۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ - 2019 30 June
آتنا دختری است که دچار انحنای شدید ستون فقرات شده و برای عمل جراحی و جلوگیری از قطع نخاع و فلج دائم نیاز به کمک ٢٧ میلیونی همشهریان دارد.

آتنا دختری ١٤ ساله و دانش‌آموز کلاس هشتم در مدرسه دین و دانش نی‌ریز است که از دو سال پیش به یکباره دچار یک بیماری نادر و انحنای ستون فقرات (اسکولیوز) شده است. 


آتنا پدر ندارد و مادرش با کار کارگری و با کمک خیریه‌ها  او را به مدرسه فرستاده است. آتنا اکنون در تنگنای بیماری اعصاب و انحنای ستون فقرات قرار گرفته است. دو سال پیش یکی از معلمان که متوجه شده بود این دختر به سختی راه می‌رود، او را به یک پزشک در شیراز معرفی کرد. پزشک متوجه بیماری اسکولیوز این دختر شد. در درمانگاه مطهری، یک پزشک بریس ارتوپدی را برای کمر آتنا و جلوگیری از انحنای بیشتر ستون فقراتش پیشنهاد کرد تا بتواند حداقل جلو انحنای آن را بگیرد. اما تهیه این بریس ویژه و فلزی  باعث  اذیت این دختر شده و او درد زیادی تحمل می‌کند. 


در عکسبرداری مجدد و بعد از ١٠ ماه متوجه شدند این بریس نیز نتوانسته جلوی انحنای کمر آتنا را بگیرد و انحنای بدن دختر بیشتر شده است. دکتر هرمز نورایی فوق تخصص ارتوپدی در  شیراز، سرانجام عمل جراحی را پیشنهاد می‌کند. دکتر نورایی از معدود پزشکان کشور است که این عمل جراحی سخت و مشکل را در شیراز انجام می‌دهد؛ عملی که باید تا قبل از ١٥ سالگی آتنا انجام شود.  وگرنه باعث انحنای بیشتر ستون فقرات و بروز مشکلات خطرناکی نظیر دردهای شدید کمر، مشکلات تنفسی و تغییر حالت اسکلت و ستون فقرات برای همیشه و صدمه به قلب و ریه‌اش خواهد شد. 


او تا ١٥ سالگی برای این عمل جراحی وقت دارد. آتنا شبها فقط با گریه و درد زیاد و فقط برای دقایق کمی می‌خوابد. اکنون او حتی حرف نمی‌زند و خود را فلج می‌پندارد. امحاء و احشاء داخل شکم او جابه‌جا شده و در یک طرف بدنش جمع شده‌اند. همین مسأله مانع از فعالیتهای عادی و روزمره او شده است. اکنون آتنا با معلول شدن کامل فقط کمتر از ٦ ماه وقت دارد.


البته هزینه عمل را یک پزشک نیکوکار تهرانی تقبل کرده است. اما ٩ مهره کمر او نیاز به تعویض دارد و ٢٧ میلیون تومان برای خرید مهره‌های کمر این دختر نوجوان مورد نیاز است. اکنون این دختر نوجوان دست نیاز به سوی شما همشهریان و نیکوکاران دراز کرده و دستان نیکوکار شما را می‌فشارد.


شهروندان می‌توانند کمکهای خود را به کارت شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۲۳۴۸۱۸۸۲ نزد بانک ملی به نام خیریه الزهراء نی‌ریز واریز کنند.

اکنون بیائیم با کمکهای خود لبخند را بر لبان این دختر نوجوان  و مادر نگرانش جاری کنیم.


کمک نی ریزی ها به آتنا

نی‌ریزی ها تا ساعت 11 صبح روز دوشنبه، 2 میلیون و هفتصد هزارتومان به آتنا کمک کرده‌اند اما چشمان نگران او همچنان نیازمند کمک همشهریان است!

بنا بر اعلام علی اصغر خاکساری مسئول خیریه الزهراء، میزان کمک‌های همشهریان نیکوکار  نی ریزی به حساب خیریه و پس از گذشت یک روز از انتشار در هفته نامه نی‌ریزان فارس تا ظهر  روز دوشنبه 10 تیرماه به 2 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است و همچنان چشمان نگران آتنا و مادرش به دستان نیکوکاران و دستان گرمابخش آنهاست.


متأسفانه شماره کارت چاپ شده در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس اشتباه بود که در این خبر اصلاح شده است.

کارت شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۲۳۴۸۱۸۸۲ نزد بانک ملی به نام خیریه الزهراء نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها