تعداد بازدید: ۱۵۱۵
کد خبر: ۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ - 2019 25 June
اولین جلسه از سلسله نشست‌های سعدی شناسی، با عنوان« برخوان سعدی» در نی‌ ریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه از سلسله نشست‌های سعدی شناسی، با عنوان« برخوان سعدی» در نی‌ریز، زیر نظر انجمن فرهنگ و ادب شیراز با حمایت بنیاد سعدی شناسی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز در عصر شنبه اول تیرماه 98 به مدیریت استاد سید احمد موسوی مقدم، عضو هیئت‌علمی دانشگاه در محل نگارخانه اداره ارشاد اسلامی نی‌ریز برگزار شد.

سید احمد موسوی مقدم مدیر جلسه با اعلام این خبر گفت: این نشست با همراهی و حضور جمعی از مسئولین، اساتید و فرهنگیان و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان نی‌ریز برگزار شد. 

وی در ابتدای سخنانش ضمن تشکر از دکتر فرح نیازکار رئیس انجمن فرهنگ و ادب شیراز و همچنین دکتر کورش کمالی سروستانی رئیس بنیاد سعدی شناسی، نشست‌های «برخوان سعدی در نی‌ریز» را اولین نشست تخصصی سعدی شناسی پس از جلسات «برخوان سعدی» شیراز دانست که با حمایت این اساتید میسر شده است. 

موسوی مقدم در ادامه سخنانش به اهمیت تعلیم و تعلم اشاره کرد و آن را موهبتی الهی دانست که خداوند آن را به پیامبران و اولیاء و انسان‌های خاص ارزانی داشته است که برای رسیدن به کمال و رشد معنوی انسان‌ها تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته‌اند؛ وی بیان کرد « سعدی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین شاعران در عرصه تعلیم و تعلم است که در میان، شاعران در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.»

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه، سعدی را یکی از پایه‌های بنای استوار ادب فارسی دانست که شعر و نثر او از زیبنده‌ترین اجزای پیکره شکوهمند فرهنگ ایرانی است.

در ادامه جلسه ولی زاده مدیر اداره آموزش‌ و پرورش نی‌ریز طی سخنانی، آمادگی مجموعه آموزش پرورش را برای همکاری در جهت اعتلای جایگاه فرهنگ و ادب فارسی در بین فرهنگیان و دانش آموزان اعلام داشت.

در پایان جلسه چندنفر از حضار پیشنهاد‌هایی ارائه کردند. همچنین آرزو حقیقی و مهدی اعیان منش دو نفر از شاعران نی‌ریز غزلیاتی از سعدی را قرائت نمودند.

این جلسات با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان نی‌ریز، روزهای شنبه هر هفته، ساعت 18 در نگارخانه زنده‌یاد محمدحسن رجبی، در بولوار سرداران محل اداره ارشاد اسلامی نی‌ریز برگزار می‌گردد؛ و پذیرای همه علاقه‌مندان به سعدی است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها