تعداد بازدید: ۱۴۱۰
کد خبر: ۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ - 2019 25 June
رونق تولید سیمان با افزایش ساخت مسکن؛
نماینده مردم نی ریز، استهبان در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره مشکلات پیش روی کارخانه‌های تولید سیمان در نی‌ریز و استهبان ارائه کرد.
خبرگزاری خانه‌ملت: اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی درباه مشکلات کارخانه‌های تولید سیمان، گفت: در شهرستان نی‌ریز دو کارخانه تولید سیمان وجود دارد؛ کارخانه تولید سیمان سفید و کارخانه تولید سیمان خاکستری. ظرفیت اسمی تولید روزانه کلینکر در شرکت سیمان سفید 500 تُن و در شرکت سیمان خاکستری 3300 تن است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ظرفیت اسمی تولید سالانه سیمان سفید نی ریز 153 هزار تُن است که با افزودنی‌ها بیشتر می‌شود و تولید سیمان در کارخانه سیمان خاکستری رقمی مناسبی در سال است.

کارخانه‌های سیمان برای فایناس- تأمین مال خارجی- از ارزی استفاده کردند که نرخ آن کمتر از قیمت دولتی بود اما در حال حاضر باید این تسهیلات را با ارز گرانتر- نیمایی یا دولتی- بازگردانند که به موجب آن متحمل ضررهای بسیاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان سفید استهبان نیز به کارخانه سیمان خاکستری تبدیل شده است، افزود: تمامی این کارخانه‌ها با حداکثر توان در حال تولید هستند چرا که کلینکر نی‌ریز مشتری خارجی دارد و این کارخانه در تلاش است حجم صادرات را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در صورتی که در سال رونق تولید تمهیداتی اندیشیده شود تا کارخانه‌های تولید سیمان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی متحمل ضرر و زیان نشوند، کمک بزرگی به رونق داخلی می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات سیمان سفید با چالش مواجه شده است، ادامه داد: با رونق ساخت و ساز در داخل می‌توان از ظرفیت این کارخانه ها به درستی استفاده کرد.

نماینده مردم نی ریز، استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال با رونق مسکن باید جان بگیرد، تصریح کرد: ساخت مسکن به سیمان، آهن، آجر، آلومینیوم و... نیاز دارد در نتیجه چرخ فعالیت‌های اقتصادی با رونق مسکن می‌چرخد از سوی دیگر با افزایش ساخت مسکن آرامش روحی و روانی خانواده‌ها حفظ می‌شود.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها