تعداد بازدید: ۲۵۱۳
کد خبر: ۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ - 2019 03 June
با انجام بازی فینال، سیدبندی فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شد.
به گزارش وبسایت نود، با برگزاری دو فینال اروپایی، جمع تیم های حاضر در سید 1 لیگ قهرمانان تکمیل شد و حالا تنها پازل باقیمانده در سیدبندی کلی این مسابقات، تیم های راه یافته از دور پلی آف خواهند بود. در گزارش زیر به وضعیت کلی لیگ قهرمانان در فصل آینده می پردازیم.


چه تیم هایی تاکنون صعود کرده اند؟

26 تیم به طور مستقیم به دور گروه لیگ قهرمانان فصل 2019-2020 صعود کرده اند. این تیم ها یا از طریق لیگ های داخلی به صورت مستقیم سهمیه گرفته اند یا در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا سهمیه گرفته اند. شش تیم باقیمانده برای حضور مستقیم در دور گروهی، از طریق بازی های پلی آف تعیین می شوند که دور نخست پلی آف از اواخر جولای آغاز می شود.

لیگ برتر، لیگ اسپانیا موسوم به لالیگا، سری آ و بوندس لیگا، همگی 4 تیم در فصل بعد لیگ قهرمانان دارند که مجموعاً 16 تیم می شود. از لیگ فرانسه سه تیم حاضرند (پاریسن ژرمن، لیل و لیون)، زنیت سن پترزبرگ و لوکوموتیو مسکو از روسیه حاضرند. بنفیکا از پرتغال، شاختاردونتسک از اکراین، خنک بلژیک، گالاتاسرای ترکیه و رد بول سالزبورگ اتریش، تیمهایی هستند که حضورشان قطعی شده است.

تیم های انگلیسی: منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و تاتنهام

تیم های آلمان: بایرن مونیخ، دورتموند، لایپزیش، بایرلورکوزن

تیم های اسپانیا: بارسلونا، اتلتیکومادرید، رئال مادرید و والنسیا

تیم های ایتالیا: یوونتوس، ناپولی، آتلانتا و اینتر.

سیدبندی چطور است؟

32 تیم به چهار سید تقسیم می شوند. سیدبندی تیم ها بر اساس موفقیت در لیگ داخلی، جایگاه در لیگ داخلی و قهرمانی در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا است. در سید اول شش تیم قهرمان شش لیگ برتر اروپا قرار دارند در کنار قهرمان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در فصل 2018-2019 یعنی لیورپول و چلسی.

به این ترتیب قهرمانان انگلیس، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و روسیه در کنار لیورپول و چلسی در سید یک خواهند بود. تاتنهام با شکست در فینال لیگ قهرمانان، حالا باید در سید دوم رقابت ها حاضر شود. البته آنها قطعاً با سه تیم در دور گروهی برخورد نخواهند کرد. لیورپول، چلسی و منچسترسیتی. چرا که تیم های یک کشور تا مرحله یک چهارم نهایی امکان برخورد نخواهند داشت.

نکته قابل توجه در سید نخست، قرارگرفتن زنیت است. به این ترتیب سردار آزمون همراه با زنیت به عنوان قهرمان روسیه در سید یک قرعه کشی فصل بعد لیگ قهرمانان حاضر خواهند بود و با تیم های بزرگ این سید همگروه نخواهند بود.

نکته جالب اینجاست که آژاکس تیم حاضر نیمه نهایی فصل 2019-2018 و قهرمان فوتبال هلند نیز باید از طریق پلی آف، سهمیه بگیرد و نتوانست سهمیه مستقیم بگیرد. البته آنها از دور سوم پلی آف وارد این رقابت ها می شوند و تیمی مثل سلتیک، از دور نخست وارد پلی آف می شود. با این وجود آژاکس در صورت صعود می تواند به سید دوم راه یابد.

زمانبندی؟

اولین دور از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان که دور نخست محسوب می شود، از روزهای 18 و 19 تیر آغاز می گردد، سلتیک جزو تیم هایی است که از این دور کارش را آغاز خواهد کرد. دور نهایی پلی آف اوایل شهریور به پایان می رسد و قرعه کشی دور گروهی روز پنج شنبه 7 شهریور انجام خواهد شد.

شروع بازی های دور گروهی از 26 شهریور ماه خواهد بود. فینال نیز روز 30 می در استانبول انجام می شود. جالب اینجاست که کمک داور ویدیویی VAR از ابتدای مرحله پلی آف در فصل آینده لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار می گیرد.

سیدبندی چطور شکل گرفته است؟

سید 1:

لیورپول، چلسی، بارسلونا، بایرن مونیخ، پاریسن ژرمن، یوونتوس، منچسترسیتی، زنیت سن‌پترزبرگ

سید 2:

رئال مادرید، اتلتیکومادرید، تاتنهام، بروسیا دورتموند، ناپولی، شاختاردونتسک، پورتو*، آژاکس*

سید 3:

بایرلورکوزن، سالزبورگ، والنسیا، اینتر، بنفیکا، لیون، دیناموکیف*، سلتیک*

سید 4:

کپنهاگن*، دیناموزاگرب*، لوکوتیومسکو، خنک، گالاتاسرای، لایپزیش، آتلانتا، لیل


توضیح: تیم های با رنگ مشکی پررنگ، حضورشان در سید اعلام شده، قطعی است. تیم هایی که علامت ستاره در کنارشان دیده می شود، باید جواز حضور در مرحله گروهی را از طریق پلی آف کسب کنند. بنابراین امکان تغییر در سیدبندی وجود دارد و سایر تیم ها ممکن است جایگاهشان در سیدها دچار تغییر شود.

منبع: وبسایت نود




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها