تعداد بازدید: ۱۵۹۹
کد خبر: ۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷ - 2019 11 April
نمی‌گذاریم خسارت دیدگان بی پناه بمانند؛
حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: خواهش می‌کنم مردم به شایعات توجه نکنند چرا که ممکن است در روز‌های آینده نیز سختی‌ها و مشکلاتی در برخی استان‌ها داشته باشیم لذا مرجع مردم باید صدا و سیما باشد که به خوبی در زمینه اطلاع رسانی تلاش می‌کند.

به گزارش هورگان به نقل از پارسینه ، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: خواهش می‌کنم مردم به شایعات توجه نکنند چرا که ممکن است در روز‌های آینده نیز سختی‌ها و مشکلاتی در برخی استان‌ها داشته باشیم لذا مرجع مردم باید صدا و سیما باشد که به خوبی در زمینه اطلاع رسانی تلاش می‌کند.

رئیس جمهور گفت: پایداری سد‌های کشور مورد اعتماد است چرا که به صورت روزانه کنترل می‌شود لذا مردم از این نظر نگرانی نداشته باشند، با کمک هم از این مشکلات هم عبور می‌کنیم.

روحانی افزود: از سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌خواهم که در زمینه مسائل مالی، وام و تسهیلات بانکی برای کاستن از رنج و سختی‌های مردم همه توان خود را به کار گیرند چرا که شرایط کشور اضطراری است.

رئیس جمهور با اشاره به خسارات مالی فراوان به بخش کشاورزی استان‌های سیل زده خاطر نشان کرد: بخش زراعت، باغداری، آبزیان، دام و احشام و بسیاری از حوزه‌های وزارت جهاد کشاورزی دچار مشکلاتی شده اند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد لذا اعتبارات مورد نیاز بخش‌های آسیب دیده باید به هر نحوی تامین شود و انشاالله از طرق دیگر نیز به تامین این اعتبارات کمک می‌کنیم.

روحانی تاکید کرد: مردم ما مطمئن باشند که نمی‌گذاریم خسارت دیدگان بی پناه بمانند. دولت و نیرو‌های مسلح با همه توان در کنار مردم هستند و البته رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه بسیار حساس اند و مرتب نظارت می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: انشاءالله به خوبی و با نمره قبولی در پیشگاه خداوند و مردم از این مشکلات عبور می‌کنیم.

روحانی با اشاره به وقوع سیل و طوفان در کشور‌های مختلف و به ویژه آمریکا تصریح کرد: آمریکا از آن دسته کشور‌هایی است که وقتی در ایالتی طوفان و یا سیل می‌آید پس از ۵ سال هنوز خانه‌های از بین رفته درست نشده است، دولت این کشور مشکلات مردم را حس نمی‌کند و گوشش بدهکار این نیست که مردم چه می‌گویند و چه می‌خواهند.

رئیس جمهور گفت: حساب ما فرق دارد، در زلزله کرمانشاه همه نهادها، نیرو‌ها و دولت آزمایش خوبی پس دادند و خیلی خوب به صحنه آمدند لذا در حوادث سیل اخیر نیز باید همینطور به صحنه بیاییم و تلاش کنیم لذا از همه کسانی که در صحنه حضور دارند و تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

دولت باید در خط مقدم حل مشکلات مردم باشد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هلال احمر انصافا در این حوادث خوش درخشید و بسیار فعال بود تاکید کرد: آن‌هایی که حامی دولت بودند از ارتش و سپاه گرفته تا نیرو‌های مردمی و نهاد‌های غیردولتی از همه تشکر می‌کنیم واقعا وحدت و انسجام بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و کمک کردند.

روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه همچنان در برخی از استان‌ها با سیلاب دست و پنجه نرم می‌شود گفت: ممکن است در روز‌های آینده هم بارش‌های شدیدی داشته باشیم که دومرتبه موجب سیلاب شود.

وی ادامه داد: در این زمینه ما یک وظیفه‌ای برعهده داریم و مردم یک وظیفه‌ای برعهده دارند و آن‌هایی که باید حمایت کنند نیز وظیفه دیگری برعهده دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این زمینه دولت باید در خط مقدم حل مشکلات مردم باشد خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم وزارت‌های مختلف مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش دارند این همه راه‌های کشور آسیب دیده و رفت و آمد‌های مردم دچار مشکل شده است که وزارت راه در خط مقدم این راه قرار دارد و باید همه توان و امکاناتش وارد میدان شود و همه باید کمک کنند به وزارت راه در این زمینه از جمله ارتش، سپاه، شهرداری‌ها و شرکت‌های مختلف خصوصی که دلسوز هستند برای کشور باید تلاش کنند تا بتوانیم حمل ونقل را به شرایط عادی برگردانیم.

روحانی با اشاره به اینکه رسیدن به شرایط نرمال در برخی جا‌ها ممکن است ماه‌ها وقت ببرد تاکید کرد: لااقل باید یک ارتباط موقتی ایجاد کنیم.

وی افزود: مردم می‌دانند راه آهن، جاده‌ها و فرودگاه‌های ما در این ایام هرکدام مشکلاتی داشته اند و باید هرروز این مشکلات حل شود، اما در مجموع سپاسگزاری و تشکر می‌کنم از همه نیرو‌هایی که دراین بخش تلاش کرده و می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به وظیفه سنگین وزارت نفت در زمینه گازرسانی و سوخت رسانی خاطرنشان کرد: وقتی جاده‌ها ایراد پیدا می‌کنند سوخت رسانی هم سخت و مشکل می‌شود آنجاست که باید از طریق وسایل نقلیه ما سوخت را حمل کنیم.

وی با تشکر از اینکه خوشبختانه شاهد مشکلاتی در زمینه گاز نبودیم گفت: در روز‌های اولیه نگران شدم که با توجه به افتخارات دولت ما در زمینه گازرسانی و اینکه روزانه بیش از ۱۰ روستا را وارد مدار گاز کرده ایم در این سیل لوله‌های گاز چه می‌شد و آتش سوزی‌های احتمالی که خوب مراقبت کردند و الحمدلله حادثه‌ای نداشتیم به موقع گاز را قطع و به موقع وصل کردند.

روحانی با اشاره به مشکل بزرگ وزارت نیرو برای آب شهر‌ها و روستا‌ها و بخش فاضلاب تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه‌ها در موقع سیلاب به وجود می‌آید تلاش بسیاری شد تا در زمانی کوتاه حل وفصل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر مسئولیت بسیار سخت و سنگین وزارت کشور در این زمینه خاطرنشان کرد: وزارت کشور فرماندهی این مسئله را برعهده دارد و در زمینه امداد و نجات ساماندهی بسیار خوبی هم ازطریق وزیر محترم و هم معاونان، فرمانداران، استانداران و همه آن‌هایی که تلاش می‌کردند انجام شد.

وی وظیفه وزارت بهداشت و درمان را نیز در این زمینه سنگین دانست و گفت: چه اورژانس‌ها باید تلاش کنند و می‌کنند و چه بخش پزشکی، مخصوصا بهداشت برای اینکه جلوگیری کنیم از بیماری‌های مسری که این مسئولیت سختی برعهده این وزارتخانه است.

روحانی افزود: اول از همه خود مردم در اولین لحظه به یاری یکدیگر شتافتند و بعد هم نیرو‌های محلی، استان‌ها و استان‌های معین تلاش کردند و باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین مدت مشکلات مردم را حل کنیم.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها