تعداد بازدید: ۱۳۸۵
کد خبر: ۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ - 2019 10 April
تمام خیابان‌های اصلی روکش آسفالت می‌شوند.
روابط عمومی شهرداری نی‌ریز: جلسه شورای اسلامی شهر، ویژه طرح فاضلاب شهری با محوریت فرونشست‌های بارندگی برگزار شد.

در این جلسه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونت خدمات شهری، مسئول امور مالی شهرداری، خاوری مشاور طرح، قره‌چاهی به نمایندگی از آبفا شهری و درخشی‌پور از شرکت آبسار در ساختمان شماره ۲ شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در ابتدا رئیس شورای شهر با اعلام اینکه مردم در پروژه فاضلاب مظلوم واقع شده‌اند از مسئولان امر چرایی فرونشست‌های خیابان‌های شهر را خواستار شد و گفت:   آیا این وضعیت از عملکرد پیمانکار است یا ناشی از روند طبیعی کار!

لایقمند گفت: شهرداری در نظر دارد خیابان‌های اصلی را روکش آسفالت کند که اگر این فرونشست‌ها دوباره ادامه داشته باشد، باعث هدر رفت هزینه‌های بسیار خواهد شد.

در ادامه خاوری به عنوان ناظر و مشاور طرح، خرابی‌ها را نسبت به کل کار بسیار اندک دانست و مسائل فنی و پیچیدگی‌های طرح و همچنین کم‌کاری و کاهلی پیمانکاران را از دلایل اصلی این موضوع خواند.

وی یادآور شد: از تمامی خرابی‌ها لیست تهیه شده است و در حال رفع آنها هستیم چرا که عدم اصلاح آن باعث می‌شود مجوز جدید از سوی شهرداری صادر نگردد.

درخشی‌پور به آسیب‌شناسی فرونشست‌های مسیر حفاری پرداخت و یکی از دلایل را ورود آب از لوله فاضلاب داخل منازل دانست که با رهاسازی آب، باعث ورود آب به زیر آسفالت می‌شود.

در ادامه شهردار اعلام کرد که از ابتدای قرارها پرکاری‌ها رعایت نشده است.

وی این نشست‌ها را روند طبیعی کار ندانست و آن را ناشی از کم‌کاری و اهمال در کار بیان کرد و همچنین نظارت ضعیف بر عملکرد را از جمله دلایل این اتفاقات دانست.
 
قره‌چاهی نماینده اداره آبفا نی‌ریز و نماینده کارفرما گفت: در ایام نوروز و به دلیل بارندگی، همکاران فنی اجازه خروج از شهر را نداشتند.

در پایان موارد زیر به تصویب رسید:
- ارائه گزارشی از تمام فرونشست‌ها و برنامه زمانبندی برای رفع آن.
- ارائه مستندات آزمایشگاهی به شهرداری جهت رعایت موازین فنی و قانونی.
یادآور می‌شود این جلسه ۱۹فروردین برگزار شد.
 
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها