تعداد بازدید: ۲۲۸۹
کد خبر: ۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ - 2019 07 April
شهر فرنگ
شاید پس از انتقادهای فراوان به احسان علیخانی نسبت به برنامه «ماه عسل» که بنا داشت اشک مخاطب را در لحظه‌های افطار ماه رمضان به هر شکل ممکن بیرون بیاورد امسال با شکل و شمایلی جدید و با پرداختن به استعدادها در ایران، «عصر جدید» را معرفی کرد.
محمد جلالی گروه هنر: علیخانی به خوبی دانست که کارکرد ماه عسل در شرایط بد اقتصادی و تنش‌های اجتماعی و با توجه به اینکه ایران در شرایط آرامش روانی قرار ندارد، مثبت نخواهد بود  و سعی کرد برنامه‌ای بیاورد تا ضمن پرداختن به شور و نشاط اجتماعی، استعدادهای هر فردی را در هر رشته‌ای ارزیابی کند و نمایش دهد.

البته این برنامه ابداع علیخانی نیست و عصر جدید ادامه دهنده برنامه‌هایی موسوم به Got Talent است که معروفترین آنها America's Got Talent از سال ٢٠٠٦ از شبکه ان بی سی آمریکا در حال پخش است. نمونه‌های بریتانیا، استرالیا، یونان، تایلند، فیلیپین و ... هم به همین شکل وجود دارد.


عصر جدید یک ویژگی مثبت دارد و آن اینکه استعدادها، دسته‌بندی نشده‌اند و قرار نیست به صورت تخصصی به آن استعداد رأی داده شود.


عصر جدید نه به سن و سال کار دارد، نه به جنسیت افراد و نه به نوع استعدادی که آن فرد از خود نشان می‌دهد. 


در واقع این شوی تلویزیونی به دنبال آن است که هر فردی را که تا دیروز به دنبال جایی برای خودنمایی می‌گشته، به تلویزیون بکشانند و به ۸۰ میلیون ایرانی نشان دهد تا از این طریق استعدادهای نهفته افراد شناسایی شود.


فردی می‌آید و با حرکات رزمی توانایی خود را نشان می‌دهد؛ دیگری با خواندن ترانه‌های قدیمی و جدید خودنمایی می‌کند؛ شخصی استندآپ کمدی اجرا می‌کند و فرد بی‌سوادی هم می‌آید با استکان‌های چایی  توانایی نگه‌داشتن ۱٠ اسکان روی یک دست را به رخ دیگران می‌کشد.


به هر روی شوی تلویزیونی علیخانی این بار معنای غم و اندوه ندارد و ٩٠ دقیقه تماشاچیان را در جای خود میخکوب می‌کند و برنامه در نوع خود بسیار گیرا و جذاب می‌باشد هرچند که در انتخاب داوران به نظر می‌رسد باید به شکل دیگری عمل می‌شد.


بدون تردید دو بازیگر (امین حیایی و رؤیا نونهالی)، یک دکترای رسانه (بشیر حسینی) و یک موزیسین(آریا عظیمی‌نژاد) نمی‌توانند داورانی باشند که به شعبده‌بازان، رزمی‌کاران، نقاشان و... رأی دهند.


در بسیاری از رأی گیری‌ها مشخص شد که سلیقه جای تخصص را گرفته است و همین امر سبب شده تا در دو موقعیت یکسان در یک رشته خارج از حوزه کاری آنان یک نفر به مرحله نهایی راه پیدا کند و دیگری از دور مسابقات حذف شود.


اما به  قول قدیمی‌ها سفره ننداخته بدون عیب است و بی‌‌شک در قسمت‌های بعدی عصر جدید استعدادهای برتر با داوری‌های بهتری را می‌توانند نظاره نشست.


عصر جدید امسال در حالی پا به عرصه تلویزیون گذاشت که دو رقیب قدیمی و جدی در شوی تلویزیونی داشت اما به راحتی توانست علی‌رغم سابقه کم هر دو را کنار بگذارد.


«خندوانه» که به یک بازی گروهی بی‌معنا مابین مهمانان تبدیل شده است روزهای افول خود را به مخاطبان نشان داد و «دورهمی» هم که بر اساس گفتگو محوری تنظیم شده است نمی‌تواند رقیبی برای این برنامه استعدادیابی تلویزیونی باشد.


به نظر می‌رسد تلویزیون ایران امسال به خوبی توانست محصول را معرفی کند که  تماشاگران بیشتری داشته باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها