تعداد بازدید: ۱۹۳۲
کد خبر: ۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ - 2019 01 April
اداره هواشناسی نی‌ریز 13 فروردین را برای نی‌ریز بارانی پیش‌بینی کرد.
همچنین بر اساس دیگر الگوهای هواشناسی فردا باران شدت بسیار زیادی نخواهد داشت اما احتمال رگبار پراکنده و بارش‌های مقطعی دور از انتظار نخواهد بود.

وضعیت هوای کشور روز ۱۳ بِدَر (روز طبیعت)

با بررسی های نهایی انجام شده الگوی نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی، روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۹۸ (روز طبیعت) وضعیت هوای کشور به شکل زیر خواهد بود: 

- رشد ابر و بارش پراکنده باران را در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکز و جنوب فارس، مرکز کرمان، جنوب خراسان جنوبی و ارتفاعات خراسان رضوی خواهیم داشت. 

سایر مناطق و استان ها هوا نسبتآ آفتابی و خوب و مناسب پیش بینی می شود. ولی به دلیل رطوبت بالا به ویژه در نواحی کوهستانی و ارتفاعات احتمال افزایش ابر و رگبار موقت وجود دارد.

در نگاه اول شرایط برای رفتن به طبیعت و گردش مناسب و مهیا خواهد بود اما با توجه به کم سابقه بودن بارش اخیر و خیس و سیراب شدن مراتع و حتی سست شدن صخره‌ها و سنگ‌های کوهستانی و گل های تپه ها، حتی پس از قطع شدن بارش هم احتمال رانش زمین و رها شدن آبهایی که بین تپه و ماهورها مسدود شده‌اند وجود دارد 

پس اگر قصد خروج از منزل و حضور در طبیعت را دارید بسیار مواظب باشید و به هیچ عنوان در حاشیه رودها و مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک و جایی که احتمال خطر وجود دارد توقف نکنید.

این نکته هم اضافه شود که بارش ها در استان‌های ذکر شده، خیلی پراکنده خواهد بود و آن چنان شدید نیست. 

لازم بذکر است که وزش باد نسبتاً شدید هم پبش بینی می شود.

توصیه‌هایی زیر را جدی بگیرید:

1-با توجه به پیش‌بینی رخداد بارش‌های رگباری، رعد و برق و تگرگ طی روز سه شنبه 13 فروردین ماه 98 (روز طبیعت) از حضور در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات به علت خطر برخورد صاعقه خودداری نمایید.

2- به آسمان بالای سر خود اطمینان نکنید. شکل بارش‌ها رگباری و پراکنده است. ممکن است در نقاط بالادست محل اتراق شما بارش شدید رخ داده باشد و سیل شما را غافلگیر نماید.

3-جاده‌ها و محورهای مواصلاتی لغزنده است. با دقت و حوصله زیاد رانندگی نمایید. سلامتی خود، همراهان و عزیزانتان در گرو رانندگی مطمئن شماست.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
0
0
چرا طبیعت، وقتی خودم طبیعی هستم؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها