تعداد بازدید: ۳۶۵۲
کد خبر: ۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 2019 06 February
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره روستایی و عشایر در دهستان ریزاب با حضور مردم،‌ مدیرکل امور عشایر فارس و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و کشاورزی روستایی،‌ فرماندار نی‌ریز و معاونان و مسئولان ادارات در روستای ریزاب برگزار شد.
عسکر یاراحمدی، هورگان: مدیرکل عشایر استان فارس در این جشنواره با اشاره به حضور گسترده عشایر در انقلاب گفت: عشایر استان فارس در حوزه ایثار و شهادت  2 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند. آنها توانسته‌اند با تولید سالانه 20 هزار تن گوشت قرمز در استان فارس در حوزه امنیت غذایی و اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کنند. روستائیان در بخش کشاورزی بیش از 90 درصد از نیاز غذایی کشور  را تولید می‌کنند.

بهرامی ادامه داد: سازمان امور عشایر در حوزه خدمت‌رسانی به عشایر کوچنده توانسته است. 17 پروژه به مبلغ 7 میلیارد تومان در حوزه انرژی را با تفاهم‌نامه مشترک با وزارت نیرو به بهره‌برداری برساند.

در این جشنواره که مدیرعامل صندوق بیمه ‌اجتماعی عشایر و روستایی حضور داشت گفت: کشاورزان و روستائیان به لحاظ شرایط سنی و نوع حرفه می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات بیمه روستائیان و عشایر استفاده کنند. 

محمدرضا امیری در این جشنواره از برگزاری مناقصه راه نی‌‌ریز به سمت بندرعباس خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده است و با تأمین اعتبار طی یکی ‌یا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و بخش قطرویه را از بن‌بست نجات خواهد داد. 

در این جشنواره دستاوردهای عشایر به نمایش گذاشته شد.

اجرای سرود، شعر وموسیقی از مهمترین برنامه‌های این جشنواره بود.

در حاشیه این جشنواره حضور ورزشکار یحیی نوروزی بود که توانست با وزنه، حرکت جلو باز را از ابتدا تا پایان مراسم به مدت یک ساعت  و30 دقیقه بدون وقفه انجام دهد به گفته مربی‌اش ابوذر بازافکن او می‌تواند طی یک‌ساعت به تعداد 8.250 حرکت جلو بازو دست پیدا کند که رکورد جهانی آن در این حرکت 7.500 حرکت است. 

این جشنواره صبح سه‌شنبه 16 بهمن‌1397 در آموزشگاه شهادت ریزاب برگزار شد.  







نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها