تعداد بازدید: ۱۶۸۵
کد خبر: ۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸ - 2019 13 January
پیام کمیته امداد به کارآفرینان
رئیس کمیته امداد نی‌ریز اعلام کرد که در ١٠ ماهه نخست سال جاری ١٤٥ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد نی‌ریز با اعطای ٢ میلیارد تومان تسهیلات فراهم شده است.

سید مرتضی علوی افزود: در شرایط کنونی جامعه و با توجه به قرار گرفتن در دهه چهارم انقلاب اسلامی، کمیته امداد با داشتن بیش از ۴۰ سرفصل کاری، دو رویکرد مهم را دنبال می‌کند که یکی از این رویکرد‌ها توانمندسازی خانواده مددجویان است که از اوایل دهه ۷۰ در رأس امور حمایتی کمیته امداد قرار گرفته است و اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، این نهاد کارنامه درخشانی را در سابقه فعالیت خود دارد. 


همچنین وی یکی از راهبردهای توانمندسازی در کمیته امداد را ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان دانست و گفت: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح‌های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خوداظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت‌های اشتغال در طرح‌های کاریابی است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند با برنامه‌های مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و سیاست‌های کمیته امداد قرار دارد لذا با توجه به شرایط مددجویان مورد حمایت کمیته امداد، زمینه‌های اشتغال این افراد در شرکت‌ها، بنگاه‌های خصوصی و دولتی فراهم می‌شود.


مدیر کمیته امداد نی‌ریز با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی کاریابی برای مددجویان اظهار داشت: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق‌الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه می‌شود.


کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی را که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، بر اساس بسته تشویقی پرداخت می‌کند و به هر بنگاهی که مددجویان کمیته امداد را به کار گیرد، تا دو سال ١٠٠ درصد حق بیمه سهم کارفرما که معادل ٢٣ درصد حقوق و مزایاست،  پرداخت می‌شود.
در همین رابطه کارفرمایان متقاضی نیروی کار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمندسازی و دستگیری از مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند. 


او گفت: به هر بنگاهی که مددجوی کمیته امداد را جذب کند، تا سقف ٢٠ میلیون تومان به ازای هر نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم و حداکثر تا پنج نفر به مبلغ ١٠٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار این بنگاه‌ها قرار می‌گیرد و مددجویانی هم که در بنگاه‌‌ها مشغول به کار می‌شوند اگر نیاز به آموزش داشته باشند تمام هزینه‌های آموزشی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.


به عنوان مثال اگر بنگاهی، مددجوی کمیته امداد را در خط تولید خود به کار ‌گیرد اما این خط تولید نیاز به یک سری آموزش‌های روز داشته باشد، این آموزش‌ها با هزینه کمیته امداد انجام می‌شود.


علوی اضافه کرد‌‌‌: سقف وام‌های اعطایی از ٢٠ میلیون تومان تا ٥٠ میلیون تومان و در صورت داشتن شرایط تا ١٥٠ میلیون تومان می‌باشد و مبلغ تسهیلات اشتغال پاید‌‌‌ار روستایی و عشایری نیز ٢٥ تا ٥٠ میلیون تومان است و کارفرمایانی که مولد‌‌‌ باشند‌‌‌ تا سقف ١٠٠ میلیون تومان وام د‌‌‌ریافت می‌د‌‌‌ارند‌‌‌.


برای د‌‌‌ریافت اعتبارات اشتغال پاید‌‌‌ار روستایی و عشایری، متقاضیان باید‌‌‌ د‌‌‌ر سامانه «کارا» ثبت نام کنند‌‌‌ و بعد‌‌‌ به ٤ بانک عامل کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صند‌‌‌وق کارآفرینی امید‌‌‌ جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند‌‌‌.


این مسئول همچنین به نظارت‌های پنج ساله این نهاد اشاره کرد‌‌‌ و گفت: واحد‌‌‌ اشتغال و مد‌‌‌د‌‌‌کاران ما تا ٥ سال بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی نظارت د‌‌‌ارد‌‌‌ و طی این مد‌‌‌ت نظارت می‌شود‌‌‌ تا طرحی با شکست مواجه نشود. همچنین کمیته امد‌‌‌اد‌‌‌ د‌‌‌ر وصول معوقات پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آورد‌‌‌ و نظارت‌های د‌‌‌قیق بر انجام امور اشتغالزایی د‌‌‌ارد‌‌‌ و راستی آزمایی‌های آن مورد‌‌‌ تأیید‌‌‌ مجامع مختلف و از جمله اد‌‌‌اره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


علوی در پایان گفت: اگر مددجوی این نهاد به خودکفایی رسید و به عنوان یک کارآفرین و نیروی مولد دارای توان مالی شد و از طرفی مورد تأیید کارشناسان و ناظران حوزه اشتغال گرفت و درآمد حاصله از طرح اشتغال معادل حداقل حقوق اداره کار بود، مستمری ماهانه وی قطع می‌گردد اما از دیگر سرفصل‌های خدماتی امداد همچنان بهره‌مند خواهد شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها